פגישה מכרעת: שקד ובנט יוועדו מחר – וידונו בריצה משותפת

שרת המשפטים לשעבר ויו"ר הימין החדש ייפגשו בשבת בתל אביב וישוחחו על האפשרות שיתמודדו יחד פעם נוספת. השניים ידונו גם בחיבורים אפשריים עם מפלגות אחרות בגוש הימין

זמן צפייה: 06:41

ישראל בוחרת: שרת המשפטים לשעבר איילת שקד ויו"ר הימין החדש נפתלי בנט ייפגשו מחר (שבת) בתל אביב וידונו בריצה משותפת בבחירות הקרובות. פגישת בין בנט לשקד עשויה להכריע את האופן שבו יתמודדו השניים, שישוחחו גם על חבירות אפשריות בגוש הימין כולו. זאת, לאחר שאמש הודיעו יו"ר מפלגת העבודה עמיר פרץ ויו"ר מפלגת גשר אורלי לוי-אבקסיס על ריצה משותפת.

בד בבד, שקד כתבה היום בקבוצת ווטסאפ של פעילים: "חברים יקרים, תודה על התמיכה לאורך כל הדרך. בשבוע הבא הכל ייחתך ונצטרך להתחיל לעבוד ביום ובלילה".

בתקופה האחרונה, עולים קולות רבים הקוראים להציב את שקד בראש מפלגת ימין מאוחדת. אולם, יו"ר הבית היהודי הרב רפי פרץ מסרב לפנות את מקומו עבורה. זאת, ברקע התנגדות כמה רבנים מהציונות הדתית לכך שאישה שאינה שומרת מצוות תעמוד בראש המפלגה.

לעוד כתבות בנושא:

"אישה פורצת דרך": עמיר פרץ מצרף את אורלי לוי-אבקסיס לעבודה

ביטן: "איילת שקד בוודאות לא תרוץ בליכוד בבחירות הקרובות"

איילת שקד עונה לרב אבינר: "אישה יכולה לעמוד בראש מפלגה"

השרים נפתלי בנט ואיילת שקד
השרים נפתלי בנט ואיילת שקד | צילום: Mark Neyman

לפני כחודש, קרא פרץ לאיחוד בקרב מפלגות הימין, ואמר שהוא מוכן לתת לשקד את המקום השני. כמו כן, הציע גם לבנט ולמשה פייגלין לחבור אליו. את הדברים אמר בריאיון לאודי סגל וקרן מרציאנו בגלי צה"ל.

האפשרות ששקד תרוץ בליכוד ככל הנראה ירדה מהפרק. לפני כשבועיים, אמר חבר הכנסת דוד ביטן (הליכוד) כי "רציתי אותה איתנו, אבל ראש הממשלה החליט שאין לו עניין בכך. בבחירות האלה היא לא תהיה בליכוד בוודאות - זה מנוי וסגור". הדברים נאמרו בריאיון לכאן רשת ב'.

אמש, כאמור, הודיע פרץ כי חברת הכנסת לשעבר לוי-אבקסיס תרוץ לצידו בבחירות הקרובות - כפי שפורסם לראשונה בחדשות 13. פרץ החליט כי מפלגתו לא תתאחד עם מפלגות נוספות, אלא רק עם אישים, שיצורפו בהמשך.

עמיר פרץ ואורלי לוי אבקסיס במסיבת עיתונאים
עמיר פרץ ואורלי לוי אבקסיס במסיבת עיתונאים | צילום: חדשות 3
במסיבת עיתונאים שכינס פרץ בבית סוקולוב אמר: "אני עומד לפניכם נרגש וחש את עוצמת השעה, עצומת הרגע. אני חש כי ברגע זה נוצרת ברית של התחדשות ותקווה למדינת ישראל. כל מסע חיי הציבוריים מלויים בהתלבטויות ובסימני שאלה. כאן אני חש כי מצאתי את התשובות הנדרשות לטיפול באותם שסעים מדממים בתוך החברה הישראלית".

לוי אבקסיס אמרה במסיבת העיתונאים כי "כשהגיעה ההצעה של עמיר, שותף לדרך בהרבה מאבקים חברתיים, הרגיש לי שזה אך טבעי לחפש את המאחד ומהחבר. החיבור הזה הוא בין מפלגות, גשר נשארת עצמאית, גשר מובילה את המסר החברתי שלה ביחד עם הלוחם החברתי מספר 1 בישראל".