ביטן: "איילת שקד בוודאות לא תרוץ בליכוד בבחירות הקרובות"

חבר הכנסת סיפר בריאיון לרשת ב' כי למרות שרצה ששרת המשפטים לשעבר תרוץ במפלגתו - "רה"מ החליט שאין לו עניין בכך". על ליברמן אמר: "הוא עשה סלטה באוויר ושיקר לבוחרים שלו"

דוד ביטן
דוד ביטן | צילום: חדשות עשר

חבר הכנסת דוד ביטן (הליכוד) התייחס הבוקר (ראשון) לאפשרות שאיילת שקד תחבור למפלגה וטען כי "רציתי אותה איתנו, אבל ראש הממשלה החליט שאין לו עניין בכך. בבחירות האלה היא לא תהיה בליכוד בוודאות - זה מנוי וסגור". הדברים נאמרו בריאיון לכאן רשת ב'.

יו"ר הקואליציה לשעבר התייחס גם לאירועים שהובילו לבחירות ואמר על יו"ר ישראל ביתנו אביגדור ליברמן: "הוא עשה סלטה באוויר, הוא שיקר לבוחרים שלו. בבחירות הקודמות כל הדברים האלה לא רלוונטיים כי לליכוד יהיו בוודאות 61 מנדטים גם בלעדיו". על בני גנץ הוסיף ביטן כי "אין לו סיכוי להרכיב קואליציה בלי לחבור לערבים, כך שאין שום ספק שהממשלה הבאה תהיה ממשלת ימין".

כמו כן, אמר חבר הכנסת שאם יבוצעו איחודים משמעותיים במפלגות הימין, הדבר יגדיל את הסיכוי של המחנה לזכות בבחירות ולהקים ממשלה יציבה. "המפלגות שמימין לליכוד צריכות להתאחד בצורה חכמה כדי להבטיח שהגוש ינצח, וזה גם מה שאנחנו מצפים מהם לעשות".

לכתבות נוספות בחדשות 13: 

פיגוע הדריסה בחיזמא: כוחות הביטחון עצרו את המחבל החשוד

היום: איראן צפויה להודיע שתעלה את העשרת האורניום ל-5%

הוריו של סלמון טקה: "מזועזעים מההכפשות והשקרים על בננו"

דוד ביטן
דוד ביטן | צילום: חדשות 13

ביטן אף התייחס לתפקידו הבא וסיפר כי "ראש הממשלה הבטיח לי שהמינוי הבא לשר יהיה אני. זה בהחלט לא יהיה בתפקיד השר לביטחון הפנים, וזה יכול להיות בממשלת המעבר או בממשלה הנוכחית שתקום". על האפשרות שיוגש נגדו כתב אישום בפרשה 1803, הוסיף: "אין לזה שום קשר, אם יוגש כתב אישום אני אתמודד עם זה, יש גם שרים אחרים כמו דרעי וחיים כץ שעושים זאת".

כזכור, לפני כחודש וחצי המליצה פרקליטות מיסוי וכלכלה להעמיד לדין את ביטן באשמת שוחד בכמה פרשות. זאת, לאחר שבתחילת מארס הודיעה המשטרה כי מצאה תשתית ראייתית נגדו והמליצה להעמידו לדין על אישומים בסעיפי שוחד, מרמה, הפרת אמונים והלבנת הון, לצד עוד עשרות מעורבים בפרשה 1803. התיק, שנפתח בעקבות תחקיר חדשות 13, כולל המלצות ב-14 פרשיות, שמתוכן ביטן חשוד ב-12.

על פי החשד, פעל יו"ר הקואליציה לשעבר בשיטה קבועה: קבלנים ואנשי עסקים נהגו להעביר לחברו מחנות הרהיטים "מצדה" את כספי השלמונים ובתמורה היו מקבלים חשבוניות פיקטיביות על קניית רהיטים לכאורה. שיטה נוספת לקבלת כספים הייתה באמצעות גלגול כספי תרומות דרך פריטת המחאות בשוק האפור. סך הסכומים שהועברו לו על פי החשדות 430 אלף שקלים.