דיווח: מקורב לרה"מ שכר חברת חקירות - כדי לאסוף מידע על גנץ

עיתון "דה מרקר" פרסם כי חברת המודיעין העסקי CGI Group נשכרה במטרה להשיג פרטים שיביכו או יסבכו את יו"ר כחול לבן. מדובר בחברה שבסבב הבחירות הקודם סיפקה שירותים למפלגתו של גנץ

עיתון "דה מרקר" דיווח היום (שלישי) כי שירותיה של חברת המודיעין העסקי CGI Group נשכרו באחרונה על ידי גורם בסביבת ראש הממשלה בנימין נתניהו, כדי לאסוף מידע מביך או מסבך על יו"ר כחול לבן בני גנץ. החברה עוסקת באבטחת מידע ויושב הראש שלה הוא ראש השב"כ לשעבר יעקב פרי, שגם כיהן בעבר כשר וחבר כנסת מטעם מפלגת יש עתיד.

על פי הפרסום, אדם המקורב מאוד למשפחת נתניהו יצר קשר בין חברת המודיעין לבין גוף הקשור לליכוד, שאמור היה לממן את השירות. שווי העסקה מוערך במאות אלפי שקלים, ולא ידוע אם התשלום הועבר בפועל. בין היתר, הגורם ששכר את החברה ביקש להשיג את החוזה בין כחול לבן למשרד צור תקשורת שבבעלות יועץ הקמפיין של גנץ, רונן צור.

דוברו של נתניהו, עופר גולן, מסר ל"דה מרקר" בתגובה: "שקר וכזב".

עוד בחדשות 13:

הערכה: נתניהו יציע לגנץ מתווה רוטציה פחות נדיב מהסיבוב הקודם

נתניהו יזומן לדיון בעניין בקשתו לתרומה למימון הוצאות משפטו

גנץ על ההסלמה בדרום: "אם צריך – לא נהסס לכבוש את הרצועה"

בנימין נתניהו, בני גנץ
הצהרת בנימנין נתניהו על בקשת החסינות ותגובת יו''ר כחול לבן בני גנץ | צילום: חדשות 13

מדובר בחברה שבמערכת הבחירות הקודמת נתנה שירותים למפלגת כחול לבן, בעקבות הפריצה שנעשתה לכאורה למכשירי הטלפון של גנץ ושל בכירים נוספים במפלגה. באוגוסט האחרון אישרה מפלגת כחול לבן כי בכיריה שכרו את חברת החקירות במטרה לאתר מדליפים. "קמפיין הבחירות נעזר מעת לעת בגורמי מקצוע בתחום אבטחת המידע", הודו במפלגה.

הניסיון לאתר מדליפים בשורות המפלגה נבע ממספר מקרים במערכת הבחירות הקודמת ובאחרונה שבהם הגיע לידי התקשורת מידע מדיונים ומישיבות מתוך פורומים סגורים של המפלגה.

יו''ר הליכוד בנימין נתניהו ויו''ר כחול לבן בני גנץ
יו''ר הליכוד בנימין נתניהו ויו''ר כחול לבן בני גנץ | צילום: דניאל חג'בי, חדשות 13

כמה ימים לאחר מכן, שלושה בכירים בכחול לבן הפנו אצבע מאשימה כלפי חברת החקירות בגין הדיווחים על הדלפות במפלגה, ואמרו כי הם חושדים שהיא זו שעומדת מאחורי הפרסומים וכי ייתכן שהיא מופעלת על ידי גורמים אחרים.

השלושה, שאינם משתייכים לאותו פלג במפלגה, אף חושדים כי ייתכן שהחברה מופעלת על ידי אויבים פוליטיים. עם זאת, יש לציין כי הטענה הזו אינה מגובה בראיות הידועות לחדשות 13. נוסף על כך, אומרים הבכירים כי דוח החקירה כלל לא נמסר לידי גנץ, וכי משיחות שביצעו עם מחברי הדוח נמסר כי אין חבר כנסת שהדליף.

בתגובה לכך, נשיא CGI וחבר הכנסת לשעבר יעקב פרי, הכחיש כי חברתו עומדת מאחורי הפרסומים אודות החדירה לטלפונים של בני גנץ וכמה מאנשי מטה כחול לבן. "אנחנו לא מדליפים, לא הדלפנו וגם אין בכוונתנו להדליף", אמר  בריאיון ל"שש עם אמנון לוי". "אני מצר מאוד על מבול השמועות, הרכילויות והידיעות שפרצו".