נשיא חברת החקירות ששכר גנץ: "טלפונים נחדרו, לא אנחנו הדלפנו"

יעקב פרי מחברת CGI שנשכרה על ידי יו"ר כחול לבן ואנשיו, מכחיש כי החברה היא שהדליפה את תוכן הדוח, לפיו גורמים במזרח אירופה ורוסיה פרצו לטלפונים של גנץ וכמה אנשי מטה במפלגה

זמן צפייה: 06:13

נשיא חברת החקירות CGI וחבר הכנסת לשעבר יעקב פרי, מכחיש כי חברתו עומדת מאחורי הפרסומים אודות החדירה לטלפונים של בני גנץ וכמה מאנשי מטה כחול לבן. "אנחנו לא מדליפים, לא הדלפנו וגם אין בכוונתנו להדליף", אמר היום (חמישי) בריאיון ל"שש עם אמנון לוי". "אני מצר מאוד על מבול השמועות, הרכילויות והידיעות שפרצו אתמול בערב".

אתמול פורסם בחדשות 12, כי בדוח שהגישה CGI למפלגת כחול לבן לפני כמה ימים, נערכה מתקפת סייבר על מטה המפלגה וחבריה, כאשר שני הטלפונים של בני גנץ נפרצו, וכמו כן הטלפונים של ראש המטה הוד בצר, מנהל הקמפיין דור הר-טוב, ויועץ הקמפיין רונן משה. עוד עלה כי רשת המחשבים של כחול לבן נפרצה.

לכתבות נוספות בנושא >>

בכחול לבן חושדים בחברת החקירות: "מופעלים על ידי אחרים"

כחול לבן אישרה כי שכרה חברת חקירות לאיתור מדליפים

בני גנץ: "אין לי ולאף אחד בכחול לבן מידע על ח"כ שהדליף"

יעקב פרי
יעקב פרי | צילום: חדשות 13

במקור שכרה מפלגת "חוסן לישראל" את שירותי חברת הסייבר כדי לבדוק אם שמא החומרים הודלפו מתוך המטה, אך החקירה הגיעה רחוק יותר ממה שצופה. "בדוח התרענו על כך שיש מספר טלפונים מזוהמים, דהיינו שהייתה אליהם חדירה, וכתבנו שככל הנראה זה נעשה במזרח אירופה ורוסיה", אמר פרי, והדגיש כי מהדוח עלה כי גם שני הטלפונים של גנץ נפרצו.

בכחול לבן נטען לאחרונה כי הדו"ח של CGI לא אמין, וכי חברה אחרת מצאה שהטלפונים שלהם אינם מזוהמים. "אני לא מכיר את החברה הנוספת", אמר פרי. "מי שטוען שהדוח שלנו לא אמין זה הלקוחות שלנו, לא אנחנו. אין לי מושג למה הם טוענים כך, הם צריכים לתת את ההסבר. אני לא רוצה להיכנס לספקולציות לגבי מה נעשה בתוך ומחוץ לכחול לבן, זה לא תפקידי".

חברת CGI
חברת CGI | צילום: חדשות 13

מעבר לממצא לפיו מקור החדירה באירופה וברוסיה, פרי סירב להיכנס לפרטים. "גם כך זה חריג שאנחנו מסכימים להתראיין, בדרך כלל אנחנו לא עושים את זה". לדבריו, "אני מצר על כך שהלקוחות שלנו או מי שבסביבתם גורם לכך שאנחנו צריכים להתראיין ולדבר על ממצאים שהשתיקה יפה להם. אני חש שבמקום לבדוק את הממצאים, הורגים את השליח".

בני גנץ
בני גנץ | צילום: ערוץ הכנסת

בשבוע שעבר שלושה בכירים בכחול לבן הפנו אצבע מאשימה כלפי CGI, ואמרו כי הם חושדים שהיא שעומדת מאחורי הפרסומים, וכי ייתכן שהיא מופעלת על ידי גורמים אחרים. השלושה, שאינם משתייכים לאותו פלג במפלגה, אף חושדים כי ייתכן שהחברה מופעלת על ידי אויבים פוליטיים. עם זאת, יש לציין כי הטענה הזו אינה מגובה בראיות הידועות לחדשות 13. נוסף על כך, אומרים הבכירים כי דוח החקירה כלל לא נמסר לידי גנץ, וכי משיחות שביצעו עם מחברי הדוח נמסר כי אין מקורה של ההדלפה בחבר כנסת.