בכחול לבן חושדים בחברת החקירות: "מופעלים על ידי אחרים"

שלושה בכירים במפלגה אמרו כי גנץ טעה כששכר את חברת החקירות "CGI", וכי הם סבורים כי היא עומדת מאחורי הפרסומים אודות ההדלפות. "דוח החקירה עדיין לא נמסר בכלל"

זמן צפייה: 03:54

ישראל בוחרת: שלושה בכירים בכחול לבן הפנו (רביעי) אצבע מאשימה כלפי חברת החקירות "CGI" בגין הדיווחים על הדלפות במפלגה, ואמרו כי הם חושדים שהיא זו שעומדת מאחורי הפרסומים וכי ייתכן שהיא מופעלת על ידי גורמים אחרים.

השלושה, שאינם משתייכים לאותו פלג במפלגה, אף חושדים כי ייתכן שהחברה מופעלת על ידי אויבים פוליטיים. עם זאת, יש לציין כי הטענה הזו אינה מגובה בראיות הידועות לחדשות 13. נוסף על כך, אומרים הבכירים כי דוח החקירה כלל לא נמסר לידי גנץ, וכי משיחות שביצעו עם מחברי הדוח נמסר כי אין חבר כנסת שהדליף.

בד בבד, גנץ ולפיד העבירו היום מסרים כי הפרסומים לא יצרו מתיחות ביניהם. כעת, נראה כי במפלגה ישנן אומנם הדלפות, אך כי לא מדובר במשהו חריג במפה הפוליטית. הנזק העיקרי שנגרם לכחול לבן, נובע מההחלטה לשכור את חברת החקירות.

לכתבות נוספות בחדשות 13: 

בני גנץ: "אין לי ולאף אחד בכחול לבן מידע על ח"כ שהדליף"

אסף זמיר: "לא הוגש דוח לכחול לבן, אין ח"כ החשוד בהדלפות"

"אין אופציה אחרת": כחול לבן וישראל ביתנו חתמו על הסכם עודפים

גנץ ולפיד
גנץ ולפיד | צילום: חדשות 13

מוקדם יותר היום, גנץ התייחס לדיווח ב-Ynet לפיו קיבל דוח שמתריע על פעיל מטה וח”כ מכהן מסיעת יש עתיד שהדליפו מידע, ואמר כי "אין לי ולאף אחד בכחול לבן מידע על חבר כנסת מהרשימה הקשור בהדלפות. יש גורמים במערכת הפוליטית שחוששים מאיתנו וייתכן שהם פועלים בעניין הזה. נזכיר לכולם שהחשודים היחידים יושבים בממשלת נתניהו, הם - והעומד בראשם".

מוקדם יותר הגיב ח"כ אסף זמיר גם הוא לדיווח, בתוכנית "העולם הבוקר", וטען שלא הוגש דוח לכחול לבן ואין חבר כנסת החשוד בהדלפות. לדבריו, "אני לא חושב שיש 'חפרפרת', אני חושב שאין הרבה אמת בידיעה הזו".

בני גנץ
בני גנץ | צילום: אלון מאור

ביום ראשון, בכנס המטה הירוק של כחול לבן, התייחס גנץ לדיווחים אודות חברת החקירות שנשכרה לאיתור מדליפים: "בימים האחרונים אנחנו רואים עיסוק בתהליכי אבטחת המידע בתוך כחול לבן. בהקשר זה, לא היה ולא יהיו פיצולים בתוך כחול לבן ובין מרכיביה השונים, שחלקים מכולם יושבים כאן. יש גורמים במערכת הפוליטית שהיו רוצים לשבש את הפעילות שלנו ואנחנו בסך הכול עושים צעדים מאוד נורמליים שאין בהם שום סנסציות תקשורתיות".

מוקדם יותר פורסם בחדשות 13 כי גנץ מידר את שותפיו הבכירים למפלגה - יאיר לפיד וגבי אשכנזי, מההחלטה לשכור משרד חקירות במטרה לאתר מדליפים. זאת, כאמור, לאחר שכחול לבן אישרה ביום שבת את הידיעה על כך שבכיריה שכרו חברת חקירות. "קמפיין הבחירות נעזר מעת לעת בגורמי מקצוע בתחום אבטחת המידע", הודו במפלגה.