סער פרש מהליכוד: "המפלגה הפכה כלי שרת לאינטרסים של נתניהו"

בכיר הליכוד הודיע על הקמת מפלגה חדשה והצהיר כי יתמודד נגד נתניהו על ראשות הממשלה: "הממשלה הנוכחית ביזתה את אמון הציבור, הסאה הוגדשה. צו השעה - החלפת השלטון". לוין: מעשה שלא ייעשה

זמן צפייה: 07:01

חבר הכנסת גדעון סער הודיע הערב (שלישי) על פרישה ממפלגת הליכוד ועל הקמת מפלגה חדשה, איתה ינסה לנצח בבחירות - ולהחליף את בנימין נתניהו בתפקיד ראש הממשלה. בהצהרה מיוחדת שנשא, תקף סער את נתניהו, האשים את הליכוד בשינוי פניה ועדכן כי כבר מחר יתפטר מהכנסת.

"ישראל נמצאת במשבר פוליטי מתמשך, החמור בתולדותיה, במהלכו מתרחבים השסעים בעם. השיח הציבורי נהיה רעיל יותר ויותר, והאמון הציבור במערכת הפוליטית הידרדר. בנוסף למשבר הזה, חווה ישראל משבר כלכלי וחברתי חמור שמחריף כתוצאה מההתמודדות הכושלת של הממשלה עם הקורונה".

לדבריו, ישראל תצטרך להתמודד בשנים הקרובות עם התוצאות של המשברים הנוכחיים, אבל חמור מכך זה ש"האזרחים נחפשו לעליבות של המערכת הפוליטית ולחולשת המערכות הציבוריות. הממשלה הנוכחית ביזתה את האמון הציבורי והפרלמנטרי הרחב שניתן לה עם הקמתה".

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

משרד הבריאות לקופות החולים: היעד להתחלת החיסונים – 20 בדצמבר

בשל קשיים משפטיים: רה"מ נסוג מהסגר הלילי – ובוחן חלופות

ה-FDA: החיסון של פייזר הציג 94% יעילות אצל נבדקים מעל גיל 55

גדעון סער
גדעון סער | צילום: חדשות 13

"יש ישראל טובה יותר והיא מחכה לנו", הוסיף חבר הכנסת המתפטר, "אך המערכת הפוליטית בהנהגתה ובהרכבה הנוכחיים לא יוכלו לבצע את התיקון הנדרש". כאן, סער הזכיר כי בשנה שעברה התמודד מול נתניהו על ראשות הליכוד - והפסיד. "כל מה שקרה בשנה האחרונה רק חיזק את הכרתי כי שינוי בהנהגת המדינה הכרחי. ללא שינוי, המשבר הפוליטי והחברתי רק יחריף".

אחרי שקרא לליכוד "ביתו הפוליטי", תקף: "המפלגה שינתה את פניה באופן דרמטי ומואץ. הליכוד התרחקה מדרכו הממלכתית - ואפילו מהמהות המגולמת בשם המפלגה. התנועה הפכה לכלי שרת עבור האינטרסים האישיים של העומד בראשה, אפילו כאלה הנוגעים למשפטו הפלילי".

ראש הממשלה, בנימין נתניהו, ושר החינוך, גדעון סער
ראש הממשלה, בנימין נתניהו, וח''כ גדעון סער | צילום: רויטרס

"את הנאמנות לדרך, לערכים ולרעיון, החליפו חנופה והתבטלות, הגובלים בפולחן אישיות לאדם, בשר ודם. איני יכול עוד לתמוך בממשלה בראשות נתניהו, ואיני יכול להיות חבר הליכוד בראשותו. ישראל זקוקה לאחדות וליציבות שנתניהו לא יכול להעניק. צו השעה הוא החלפת השלטון הממושך בתולדות המדינה".

בשלב זה, הכריז על הקמת מפלגה חדשה, והדגיש: "בבחירות הקרובות אתמודד מול נתניהו על ראשות הממשלה כדי להחליפו. זו תהיה תנועה פוליטית לאומית וחברתית רחבה לטווח ארוך, שתבנה לכולנו עתיד טוב יותר".

ראש הממשלה בנימין נתניהו | צילום: תקשורת ראש הממשלה

בליכוד לא נשארו אדישים למהלך של סער, ותקפו בחזרה: "סער עוזב כי הוא הובס בפריימריז וכי בסקרים הפנימיים של הליכוד שנערכו בימים האחרונים הוא צונח לעשירייה השנייה. סער, שנשבע פעם אחר פעם ש'הליכוד הוא ביתי ולא אפרוש אם אפסיד, אני לא מאמין ברסיסי מפלגות' - הובס".

"הוא הפר את כל הבטחותיו ונטש את הליכוד דווקא בשעה שראש הממשלה מביא מיליוני חיסונים לאזרחי ישראל, הוריד את התחלואה והתמותה לאחת הרמות הנמוכות בעולם ומביא הסכמי שלום היסטוריים. סער החליט לנטוש את הימין, לחבור ללפיד ולהצטרף לרשימה ארוכה של פוליטיקאים שנטשו את הליכוד ואחר כך התרסקו לחלוטין. כמו בעבר, הליכוד יישאר מאוחד ומלוכד".

גדעון סער ובנימין נתניהו
גדעון סער ובנימין נתניהו | צילום: רויטרס

גם יו"ר הכנסת יריב לוין, חבר מפלגתו של סער, הגיב בריאיון לחדשות 13 על הדברים, וזעם: "סער עשה מעשה שלא ייעשה. הוא הבטיח לבוחרי הליכוד שהוא יעשה את מה שמנחם בגין הורה לנו - וזה לכבד את ההליך הדמוקרטי".

"הוא התמודד על ראשות התנועה - והובס", הזכיר לוין, "אז עכשיו מסתבר שהוא לא קיבל אף פעם את ההכרעה הדמוקרטית, ולא התכוון למילה אחת ממה שאמר. אני חושב שהוא עשה שגיאה ענקית שהוא יצטער עליה ברמה האישית והערכית". ולמרות דבריו התקיפים, לוין לא השיב בשלילה לשאלה האם הליכוד יוכלו לשבת עם סער בממשלה הבאה: "לא פסלנו אף פעם אף אחד".

[brightcove_iframe video_id='the-main-edition-articles-part-0812202032' autoplay='0' credit='' desc='ריאיון יריב לוין' poster='https://media.reshet.tv/image/upload/q_auto,f_auto/v1607453342/654yrp_jqhpzt.png' kid='1_6udowq86' kid='1_6udowq86' duration='294'']

יו"ר יש-עתיד ח"כ יאיר לפיד, מיהר לברך את סער על החלטתו ה"אמיצה", כלשונו, והוסיף: "דעותינו שונות בהרבה נושאים אבל הפוליטיקה הישראלית זקוקה לאנשים הגונים ואכפתיים שאינם נכנעים לשררה ולשחיתות".