גדעון סער עוזב את הליכוד: צפוי להודיע על הקמת מפלגה חדשה

חבר הכנסת הוותיק, שהפסיד לנתניהו בפריימריז לראשות המפלגה לפני שנה, ימסור הערב הצהרה ובה הוא עשוי להכריז כי בכוונתו לרוץ לכנסת בראש רשימה חדשה

זמן צפייה: 02:59

רעידת אדמה פוליטית: חבר הכנסת גדעון סער צפוי להודיע הערב (שלישי) על עזיבתו את מפלגת הליכוד ועל כוונתו לרוץ לכנסת בראש רשימה חדשה. את ההודעה לציבור ימסור הח"כ בעמוד הפייסבוק הרשמי שלו. כזכור, בדצמבר אשתקד הפסיד סער לראש הממשלה בנימין נתניהו בפריימריז לראשות הליכוד.

כאמור, הודעתו של סער צפויה לטלטל את המערכת הפוליטית. חברת הכנסת יפעת שאשא ביטון צפויה להצטרף בהמשך למפלגתו של סער. בתגובה לפרסומים, שאשא ביטון ציינה כי "כפי שאמרתי כבר מספר פעמים, כאשר אקבל החלטה אני אעמוד בשקיפות מול הציבור ואגיד מה החלטתי". בנוסף, לפי גורמים במערכת הפוליטית, ישנה סבירות גבוהה כי חברי הכנסת יועז הנדל וצבי האוזר מסיעת "דרך ארץ" יצטרפו גם הם. כידוע, בתוך מפלגת הליכוד ישנם חברי כנסת שנמנים ב"מחנה סער", כמו שרן השכל ומיכל שיר, שעשויות להצטרף אליו. זאת ועוד, סער צפוי להציג בימים הקרובים מהלך רחב שיכלול מספר חברי כנסת מכהנים מהליכוד וראשי ערים של המפלגה.

כתבות נוספות בחדשות 13 >>

בשל קשיים משפטיים: רה"מ נסוג מהסגר הלילי – ובוחן חלופות

ה-FDA: החיסון של פייזר הציג 94% יעילות אצל נבדקים מעל גיל 55

הצעירה שמתה ממנת יתר לחברתה: "אליה גרם לי לעשות את כל הסמים"

[brightcove_iframe video_id='news-domestic-articles-part-2012081831' autoplay='0' credit='' desc='סער נשאל במהדורה אם יעזוב את הליכוד' poster='https://media.reshet.tv/image/upload/q_auto,f_auto/v1606760818/zue-yo_w5mpun.png' kid='1_xtu4p2sq' kid='1_xtu4p2sq' duration='26'']

לפני כשבוע, כזכור, התראיין סער בחדשות 13 ונשאל אם הוא שוקל לרוץ בבחירות הבאות בגוף אחר וענה כי "התשובה היא לא, אתם בכל הריאיונות שואלים את אותן שאלות ומקבלים את אותן תשובות. השאיפה שלי היא שתזמין אותי כשיהיו בחירות ותקבל תשובות ברורות".

Xgrrmv
גדעון סער באירוע הדלקת נרות של הליכוד

עוד אמר סער בהקשר של הבחירות כי "לפני כמה חודשים אמרתי שזה יהיה טירוף ללכת לבחירות שלושה חודשים אחרי שהממשלה קמה, ואילו היום, כשאני רואה את התפקוד של הממשלה הנוכחית, אני לא בטוח שבחירות הן הדבר הגרוע ביותר", אמר סער והוסיף: "אם הממשלה לא מסוגלת לתפקד או להעביר תקציב, שזה הדבר הגרוע ביותר מבחינה כלכלית, אז יכול להיות שראוי שתתפרק".

לאחר מכן העביר סער ביקורת חריפה על התנהלות הממשלה בזמן מגפת הקורונה: "אנחנו עדיין בצמיחה כלכלית שלילית, אנחנו חווים בעיה אדירה בתעסוקה, נגרם נזק גדול לחינוך ולהשכלה הגבוה, ואנחנו גם לא טובים בנתוני התחלואה". "אנחנו ממשיכים לשקוע ולבזבז את ההשיגים של הסגר השני, ועם כל זאת אין לנו שום כיוון חדש". עוד אמר כי "אין טעם לדבר על סגר שלישי כאשר אין שום היגיון לצפות שמה שלא עבד בסגר הראשון יעבוד גם עכשיו".