ה-FDA: החיסון של פייזר הציג 94% יעילות אצל נבדקים מעל גיל 55

על פי סיכום הממצאים הרפואיים אותו פרסם מנהל התרופות האמריקני, בחיסון של פייזר נרשמה הגנה חלקית גם למי שנטל רק מנה אחת. עוד עולה כי גם מי שחלה בעבר יכול להפיק תועלת מהחיסון

זמן צפייה: 03:14

מנהל התרופות האמריקני פרסם היום (שלישי) את הממצאים מהחיסון נגד קורונה של חברת "פייזר", ועדכן כי החיסון הציג יעילות של 94% בקרב נבדקים מעל גיל 55, וכי הוא נמצא אפקטיבי גם אצל כאלו שכבר נדבקו בעבר בקורונה - וחוסנו.

עוד עלה מהממצאים כי במהלך הניסוי מתו שישה נסיינים. שניים מהם היו בקבוצה שקיבלה את החיסון האמיתי, ואילו האחרים קיבלו את הפלסיבו. האדם הראשון שמת סבל מהשמנת יתר וטרשת עורקים, והוא הלך לעולמו שלושה ימים ימים לאחר שקיבל את המנה הראשונה. המשתתף השני לקה בליבו 62 ימים לאחר שקיבל את המנה השנייה, ומותו נקבע שלושה ימים לאחר מכן. בשני המקרים ככל הנראה אין קשר לחיסון.

ה-FDA עדכן כי נראה שהחיסון מספק הגנה מסוימת כבר אחרי נטילת המנה הראשונה, וכי החיסון יכול, ככל הנראה, להגן גם מפני המחלה הקשה שעלולה להתפתח בקרב הנדבקים בנגיף. בשלב זה, אין מספיק נתונים כדי להסיק מסקנות בנוגע למידת בטיחות הניסוי בקרב ילדים מתחת לגיל 16, נשים בהריון ובקרב סובלים מכשל במערכת החיסונית

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

הצעירה שמתה ממנת יתר לחברתה: "אליה גרם לי לעשות את כל הסמים"

החשוד ברצח גרושתו: "לא התכוונתי לרצוח, עשיתי את זה מעצבים"

לאחר שלא חוסנה: תינוקת אושפזה בטיפול נמרץ במצב מסכן חיים

חיסון הקורונה של ענקית התרופות פייזר
חיסון הקורונה של ענקית התרופות פייזר | צילום: רויטרס

מוקדם יותר הבוקר, גורמים בבית החולים איכילוב טענו כי מנכ"ל משרד הבריאות פרופ' חזי לוי אישר להם להתחיל לחסן את הצוותים הרפואיים עוד לפני שיתקבל האישור ממנהל המזון והתרופות האמריקני. זאת, מפני שהחיסון של "פייזר" כבר אושר בריטניה - מדינה מוכרת. טרם ידוע מתי יתחיל מבצע החיסונים.

מנהל בית החולים, פרופ' רוני גמזו, אמר: "החיסון בטוח לכל אדם ברמה האישית ולנו כחברה ברמה הלאומית. אני גאה לקבל ראשון את הטיפול הזה כחלק מהקדמה הטכנולוגית העולמית. אני משוכנע שדוגמה אישית זו תביא לאמון הציבור ואת כלל האזרחים לקבל את החיסון למען בריאותם".