החשוד ברצח גרושתו: "לא התכוונתי לרצוח, עשיתי את זה מעצבים"

ביהמ"ש האריך את מעצרו של רביע כנאענה ב-8 ימים, לאחר שנלכד אמש בתום מצוד משטרתי שארך כשלושה שבועות. בפתח הדיון אמר לכתב חדשות 13 כי התחבא ביער: "הייתי כל הזמן מול המשטרה, הם חלשים"

זמן צפייה: 02:10

מעצרו של רביע כנאענה, תושב עראבה בן 40 שעל פי החשד דקר למוות את גרושתו לפני כשלושה שבועות, הוארך הבוקר (שלישי) בשמונה ימים בבית משפט השלום בנצרת. זאת, אחרי שנלכד בתום מצוד משטרתי שארך 23 ימים.

"אני לא מכחיש שדקרתי, דקרתי אותה בכתף שתי דקירות", אמר כנאענה לעיתונאים בדיון. "משכו לי את הסכין ונחתכתי ופגעו גם בה. לא התכוונתי לרצוח אותה, אני אוהב אותה. עשיתי את זה מעצבים מרוב שהיא פגעה בי". עוד הוסיף החשוד ברצח כי התחבא ביער, וטען שלא קיבל סיוע. "הייתי כל הזמן מול המשטרה, הם חלשים", אמר.

רביע כנאענה החשוד ברצח גרושתו בדיון בהארכת מעצרו | צילום: חדשות 13

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

שנה של מגפה: הבכירים שניהלו את משבר הקורונה עושים חשבון נפש

הראשונים במערב: מבצע החיסונים בבריטניה נגד הנגיף יוצא לדרך

ליהנות בדובאי מבלי לשבור את החיסכון: המדריך לתייר הישראלי

כאמור, אתמול כנאענה נלכד באזור עראבה וסכנין לאחר שגנב רכב, וכשנעצר - ניסה לדקור שוטר באמצעות סכין שהיה ברשותו, אך לא הצליח.

מהמשטרה נמסר בתגובה: "בתום מצוד אינטנסיבי, במהלכו כוחות משטרה רבים ובכללם גם יחידות מיוחדות של המשטרה, עסקו בפעילות מבצעית ומודיענית לאיתור החשוד וערכו סריקות בשטח וחיפושים אצל קרוביו ומכריו של החשוד, לפני זמן קצר שוטרי משטרת ישראל לכדו את החשוד בשטח".

ופאא עבאהרה, שנדקרה למוות על ידי שנרצחה על ידי בן זוגה לשעבר בעראבה
ופאא עבאהרה, שנדקרה למוות על ידי שנרצחה על ידי בן זוגה לשעבר בעראבה | צילום: באדיבות המשפחה

יו"ר נעמת חגית פאר בירכה על לכידתו של כנאענה, ומסרה: "טרור הוא טרור - יידע כל טרוריסט שהאכיפה והצדק יגיעו אליו. יש לברך את משטרת ישראל על הנחישות ולקוות שכך יקרה גם במקרים דומים. חבל שהרשויות לא גילו את אותה הנחישות לפני האירוע הנורא כאשר הנרצחת התחננה לסיוע ולעזרה".

"במקביל", הוסיפה פאר, "הגיע הזמן שבתי המשפט ישיתו עונשים כבדים בהרבה כחלק מהשלמת ההרתעה אל מול מי שחושב להרים יד על אישה. זהו מסר חשוב שכל אישה ששוקלת להתלונן צריכה לדעת- מסר לפיו הצדק ייעשה".

רביע כנאענה, החשוד בדקירת גרושתו בעראבה, ברגע לכידתו על ידי המשטרה
רביע כנאענה, החשוד בדקירת גרושתו בעראבה, ברגע לכידתו על ידי המשטרה | צילום: דוברות המשטרה

כאמור, כנאענה חשוד כי בחודש נובמבר, התנגש ברכבה של גרושתו וופאא עבאהר, ואז יצא מרכבו והחל לדקור אותה. היא נפצעה אנוש, ובהמשך נקבע מותה במרכז הרפואי פוריה.

בני הזוג, שעד כה היו בהליכי גירושין, מוכרים למשטרה ולשירותי הרווחה. כנאענה עצמו ריצה בעבר שמונה חודשי מאסר על עבירות של אלימות במשפחה. ועדת השחרורים סירבה לקצר את עונשו משום שהוא לא רצה לקבל טיפול מכל סוג שהוא. הנרצחת שהתה במקלט לנשים מוכות - אך עזבה אותו מרצונה.

בכתב אישום שהוגש נגדו אשתקד, צוין שהחשוד איים על אשתו באומרו: "אל תכריחי אותי לעשות טעות, יהיה לי קשה עם זה שאת והילדים תעזבו, יהיה לי קשה עם זה ואני לא אשלוט על התנהגותי".