הראשונים במערב: מבצע החיסונים בבריטניה נגד הנגיף יוצא לדרך

50 בתי"ח הפזורים ברחבי המדינה יתחילו לחסן את התושבים. תחילה יהיו אלה הצוותים הרפואיים, ובהמשך בני הגיל השלישי - בהם המלכה אליזבת'. הבריטים מתרגשים - וקצת חוששים: "הפאניקה מתחילה"

זמן צפייה: 03:21

מחר (שלישי) תחל בריטניה לחסן את תושביה נגד הקורונה, מה שיהפוך את הממלכה המאוחדת למדינה הראשונה בעולם המערבי שתספק חיסונים נגד הנגיף שהגיע אל חיינו בשנה שעברה. תחילה יחוסנו הצוותים הרפואיים, ומיד אחריהם יהיו אלה בני הגיל השלישי - בהם גם המלכה אליזבת' ובעלה הדוכס פיליפ.

בריטניה הזמינה 40 מיליון מנות מהחיסון, כאשר כ-800 אלף צפויות להגיע כבר מחר ל-50 בתי חולים בכל רחבי המדינה. כל זה קורה ימים אחדים בלבד לאחר שהחיסון של "פייזר" אושר בהליך חירום בלי לחכות לרגולטור האמריקני, ה-FDA.

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

שרי קבינט הקורונה החליטו: סגר לילי מיום ד' – הקניונים ייפתחו

שופט בית המשפט העליון מני מזוז פורש מתפקידו: "מטעמים אישיים"

היועמ"ש לשר אוחנה: הצג מועמד למפכ"ל עד סוף החודש

קורונה בלונדון
קורונה בלונדון | צילום: רויטרס

לואיס קופלן, רוקחת ראשית בבית החולים "קרוידון", אמרה מרוגשת כי "לדעת שהם כאן ושאנחנו בין הראשונים במדינה שמקבלים את החיסונים - ולכן בין הראשונים בעולם שמקבלים אותם, זה פשוט מדהים. אני כל כך גאה".

מי שתהיה מהראשונים להתחסן היא מרגרט וונסוף, תושבת לונדון, שהודתה כי התלבטה אם להסכים לכך: "שני אנשים קטנים בראש שלי אמרו, 'כן', והשני אמר 'לא'". לבסוף, מפאת גילה, החליטה להתחסן: "אני לא יודעת כמה זמן נשאר לי. אז למה שלא אעשה זאת?" בתום הטיפול, היא תקבל כרטיס שיזכיר לה להגיע בהמשך לסבב נוסף. "הפאניקה מתחילה", סיכמה וונסוף.

הנסיך צ'ארלס והמלכה אליזבת
הנסיך צ'ארלס והמלכה אליזבת | צילום: רויטרס

בינתיים, גם בבית החולים "שיבא" שבישראל נערכים לחיסון, ורק הבוקר הודיעו לצוותי הרפואה כי בשבועות הקרובים יתחילו במבצע החיסון נגד קורונה. פרופסור גליה רהב שיבא, חברת הצוות המייעץ של משרד הבריאות לחיסונים, הביעה אופטימיות זהירה, ואמרה: "יש משהו אחד שיכול לעזור לנו לצאת מהפלונטר הזה - וזה חיסונים".