בשל קשיים משפטיים: רה"מ נסוג מהסגר הלילי – ובוחן חלופות

שעות לפני שהייתה אמורה להתחיל, ישיבת הממשלה נדחתה. השרים יבחנו אופציות אחרות שימנעו התקהלות בחנוכה • משרד הבריאות ידרוש: "ריסון מהודק" – כבר ב-2,000 חולים ביום

זמן צפייה: 06:31

הערב (שני) הייתה אמורה הממשלה להצביע על החלטת הקבינט מאמש, לפיה החל ממחר יוטל סגר לילי שינסה למנוע את התפשטות מגפת הקורונה. אולם, כעת נודע כי בעקבות הקשיים המשפטיים שעלו במהלך היום בעניין אישור העוצר, מסתמן כי ראש הממשלה בנימין נתניהו נסוג מהעניין - כך שהוחלט לדחות את ישיבת הממשלה למחר.

ב"קשיים משפטיים" הכוונה להתנגדות של משרד הבריאות לספק מסמך, שבו הם מצהירים כי סגר לילי יביא בהכרח להורדת התחלואה - והרי כאשר בג"ץ ידון בבקשה לסגר לילי, הוא יצטרך ודאות לפני שיקבל את ההחלטה. "אי אפשר לסגור את הציבור בבית אם משרד הבריאות לא חושב שזה יוריד את התחלואה", הסביר גורם משפטי בכיר, "השרים שמעו - אבל התעלמו".

כעת, במשרד הבריאות ממשיכים לעבוד על נוסח אחר להגבלות אותו יציגו לשרים, ובודקים חלופות אחרות במקום הסגר שיאפשרו מניעת התקהלויות - במיוחד בחג החנוכה ובסוף השנה האזרחית. בשל כך, ועד לגיבוש המתווה הסופי, הישיבה, כאמור, נדחתה.

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

ה-FDA: החיסון של פייזר הציג 94% יעילות אצל נבדקים מעל גיל 55

הצעירה שמתה ממנת יתר לחברתה: "אליה גרם לי לעשות את כל הסמים"

גורמים באיכילוב: משרד הבריאות אישר לנו לחסן לפני אישור ה-FDA

המשטרה אוכפת את ההסגר בבני ברק
אכיפת סגר | צילום: דוברות המשטרה

מוקדם יותר הערב, עוד לפני שנדחתה, לחדשות 13 נודע כי משרד הבריאות ידרוש מהשרים לעבור לשלב השני בתוכנית הסגר - "ריסון מהודק", כבר ביום שבו יתגלו בישראל 2,000 נדבקים חדשים ביום, ולא 3,500 נדבקים יומיים כפי שהציע אתמול המל"ל.

אם אכן הייתה מתקיימת היום ההצבעה על הסגר, משרד הבריאות צפוי היה להמליץ להתחיל את העוצר כבר בשעה 18 או 19, זאת בניגוד למשרד האוצר - שם היו מעוניינים להתחיל אותו בשעה 20. בינתיים, בזכות ביטול העוצר, הקניונים יוכלו להיפתח מחר כמתוכנן והמלונות באילת ובים-המלח יפעלו כרגיל. הנושא יעלה בהמשך הערב למשאל טלפוני.

ראש הממשלה בנימין נתניהו
ראש הממשלה בנימין נתניהו | צילום: חדשות 13

בתוך כך, פרויקטור הקורונה למגזר החרדי, אלוף במילואים רוני נומה עדכן כי "קיימת מגמת עלייה בנתונים בציבור החרדי", והסביר כי אחוז המאומתים במגזר עומד על 4.7%. "זה יחסית גבוה", אמר. "אני מקווה שיהיו מנהיגים ורבנים שיתחסנו, וזה יגרום לציבור ללכת אחריהם ולהתחסן גם".