משרד הבריאות לקופות החולים: היעד להתחלת החיסונים – 20 בדצמבר

המשרד שואף להתחיל לחסן בישראל בעוד 12 ימים • גורמים בכירים במשרד הבריאות מבהירים: אין ולא יינתן אישור לחסן בישראל לפני אישור ה-FDA - יוזמות אחרות הן חסרות אחריות

זמן צפייה: 02:11

משרד הבריאות הודיע הערב (שלישי) לקופות החולים כי תאריך היעד להתחלת החיסונים נגד נגיף הקורונה בישראל הוא בעוד 12 ימים - 20 בדצמבר.

בתוך כך, מנכ"ל משרד הבריאות לשעבר, משה בר סימן טוב, התייחס לחיסונים ואמר כי "אנחנו מתחילים לראות כבר את סוף המגפה, נקווה שנתחיל לחסן בשבועות הקרובים בישראל. עכשיו עלינו לחשוב איך ייראה היום שאחרי. גם לאחר החיסון, חלק מההגבלות שנקטנו יצטרכו להישאר". את הדברים אמר בוועידת הדיאלוג הבין-לאומי למנהיגות אסטרטגית בין ישראל, אוסטרליה ובריטניה, ביוזמת הפילנתרופ היהודי אלברט דדון.

לכתבות נוספות בחדשות 13:

גדעון סער עוזב את הליכוד: צפוי להודיע על הקמת מפלגה חדשה

בשל קשיים משפטיים: רה"מ נסוג מהסגר הלילי – ובוחן חלופות

ה-FDA: החיסון של פייזר הציג 94% יעילות אצל נבדקים מעל גיל 55

מקרר לאחסון חיסוני קורונה
מקרר לאחסון חיסוני קורונה | צילום: חדשות 13

קודם לכן, גורמים בכירים במשרד הבריאות הבהירו כי "אין ולא יינתן אישור לחסן בישראל לפני אישור ה-FDA. יוזמות אחרות הן חסרות אחריות". זאת, בתגובה ליוזמת בית החולים איכילוב לחסן את עובדיו לפני קבלת האישור.

גורמים באיכילוב טענו כי מנכ"ל משרד הבריאות פרופ' חזי לוי אישר להם להתחיל לחסן את הצוותים הרפואיים עוד לפני שיתקבל האישור ממנהל המזון והתרופות האמריקני. זאת, מפני שהחיסון של "פייזר" כבר אושר בריטניה - מדינה מוכרת.

מנהל בית החולים, פרופ' רוני גמזו, אמר: "החיסון בטוח לכל אדם ברמה האישית ולנו כחברה ברמה הלאומית. אני גאה לקבל ראשון את הטיפול הזה כחלק מהקדמה הטכנולוגית העולמית. אני משוכנע שדוגמא אישית זו תביא לאמון הציבור ואת כלל האזרחים לקבל את החיסון למען בריאותם".

מודרנה ופייזר, שתי חברות שמפתחות חיסון לקורונה
מודרנה ופייזר, שתי חברות שמפתחות חיסון לקורונה | צילום: רויטרס

כמה שעות מאוחר יותר החלה להגיע ביקורת נוקבת נגד החלטת בית החולים מכיוון ההסתדרות הרפואית: "זהו מהלך חסר אחריות שיכרסם באמון הציבור", אמר יו"ר ההסתדרות ציון חגי, שכינה את המהלך כ"גימיק. מחפש להתבלט ולמצוא חן תקשורתית".

מוקדם יותר הבוקר, המרכז הרפואי 'וולפסון' הודיע כי בית החולים נערך לקראת מתן חיסוני קורונה לכ-3,500 העובדים. ד"ר יסמין מאור, מנהלת היחידה למניעת מחלות זיהומיות בבית החולים, אמרה שהצוותים הרפואיים הוגדרו כקבוצה בתעדוף לקבלת החיסון: "אנשי הצוות אשר יקבלו מנה ראשונה של חיסון, יקבלו את המנה השנייה כעבור 28 ימים".