היסטוריה במזרח התיכון: המשלחת הישראלית נחתה באבו דאבי

טיסה LY971 שיצאה מנתב"ג הגיעה לאיחוד האמירויות. בדרכו ליעד עבר המטוס מעל סעודיה. הביקור, שבו משתתפת גם משלחת אמריקנית, יימשך יומיים ויכלול פגישות טרילטרליות

זמן צפייה: 09:19

טיסה היסטורית לאבו דאבי: משלחת ישראלית מקצועית נחתה היום (שני) בבירת איחוד האמירויות בטיסת אל על LY971, יחד עם משלחת אמריקנית. הביקור יימשך יומיים ויכלול פגישות עבודה של צוותים משותפים במגוון נושאים, לקראת חתימה על הסכמים לשיתוף פעולה בתחומים האזרחיים והכלכליים. לפני העלייה למטוס אמר יועצו של הנשיא האמריקני, ג'ארד קושנר: "העבר לא יכתיב לנו את העתיד - אני מאמין שאפשר להשיג במזרח התיכון שלום ושגשוג".

במסגרת הביקור תתקיים פגישה טרילטרלית באבו דאבי של ראשי המשלחות - ראש המל"ל והיועץ לביטחון לאומי מאיר בן שבת, היועץ לביטחון לאומי של ארצות הברית רוברט אובריאן, היועץ הבכיר לנשיא ארצות הברית ג'ארד קושנר, והיועץ לביטחון לאומי של איחוד האמירויות השייח טחנון בן זאיד. כמו כן, יקיים ראש המל"ל פגישות עם בכירים נוספים באיחוד האמירויות.

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

השרים אישרו את תוכנית הרמזור – לימודים יתקיימו בכל הארץ

נקנסתם על אי-עטיית מסכה ולא שילמתם? צפו לעיקול חשבון הבנק

תאילנד, אוסטרליה ועוד 7 יעדים: רשימת המדינות הירוקות תורחב

[brightcove_iframe video_id='news-domestic-articles-part-2020831115' autoplay='0' credit='' desc='טייס הטיסה לאיחוד האמירויות כורז בשלוש שפות' kid='' duration='597'']

המשלחת הישראלית והאמריקנית לאיחוד האמירויות
המשלחת הישראלית והאמריקנית לאיחוד האמירויות | צילום: רויטרס

בן שבת אמר עם המראת המטוס כי "אנו יוצאים היום לשיחות, בהמשך להכרזת שלושת המנהיגים, הנשיא דונלד טראמפ, ראש הממשלה בנימין נתניהו, ונסיך הכתר שייח' מוחמד בן זאיד, על כינון יחסי שלום. היעד שלנו הוא להשיג תוכנית עבודה משותפת לקידום היחסים במגוון רחב מאוד של תחומים. תיירות, תעופה, חדשנות, מדע, טכנולוגיה, בריאות, כלכלה ועוד נושאים רבים אחרים. הבוקר הזה, הברכה המסורתית 'צאתכם לשלום' מקבלת עבורנו משמעות מיוחדת. תודה רבה לכולם".

מטוס אל-על בשמי אבו דאבי, בירת איחוד האמירויות
מטוס אל-על בשמי אבו דאבי, בירת איחוד האמירויות | צילום: רויטרס

זוהי הטיסה הראשונה של חברת תעופה ישראלית שתטוס באופן ישיר מישראל לאיחוד האמירויות, ואף תעבור מעל סעודיה - כך שזמן הטיסה יתקצר לכשלוש שעות. עם נחיתת המשלחת הישראלית באבו דאבי תתקיים קבלת פנים רשמית בשדה התעופה בהשתתפות המשלחות. על המטוס יהיה גם שליח חדשות 13 לאיחוד האמירויות אלון בן דוד.

רגע המראת המטוס לאבו דאבי
רגע המראת המטוס לאבו דאבי | צילום: רויטרס

ראש הממשלה החליפי בני גנץ אמר הבוקר לפני יציאת המשלחת כי "אנחנו ברגע שבו מרגישים את משק כנפי ההיסטוריה. תקווה אמיתית לשלום לאחר שנים של הנחת תשתית מדינית ודיפלומטית -
יש לנו הרבה מה לשתף עם איחוד האמירויות במרחב הדיפלומטי, בחקלאות, במדע, ברפואה, בתרבות ובתחבורה".

אתמול נפגש ראש הממשלה בנימין נתניהו עם קושנר ואובריאן לקראת טיסת המשלחת הישראלית לאבו דאבי. לאחר מכן ראש הממשלה נשא דברים ואמר כי "לפלסטינים היה וטו על השלום יותר מדי זמן - לא רק בין ישראל לפלסטינים, אלא בין ישראל ולשאר העולם הערבי".

מטוס המשלחת הישראלית לאיחוד האמירויות
מטוס המשלחת הישראלית לאיחוד האמירויות | צילום: רויטרס

"אם היינו צריכים לחכות לפלסטינים בשביל השלום - היינו מחכים לנצח", המשיך ראש הממשלה. "הבעתי את נכונותי לדון בהסכם שלום עם הפלסטינים תוך התבססות על תוכנית טראמפ. ככל שיותר מדינות מוסלמיות יצטרפו למעגל השלום, הפלסטינים יבינו שהווטו שלהם מתמוסס".

לאחר מכן נפגשו נציגי הממשל האמריקני עם שר הביטחון בני גנץ. ברקע הדיווחים עם עסקת מטוסי ה-F-35 בין ארצות הברית לאיחוד האמירויות, אמר גנץ כי "הוא נכון לפעול יחד עם הממשל האמריקאי בכדי למצוא את הדרכים הנכונות לוודא שהעליונות הביטחונית הישראלית נשמרת".

טיסה ראשונה מישראל לאיחוד האמירויות
טיסה ראשונה מישראל לאיחוד האמירויות | צילום: רויטרס
הכנות אחרונות בנמל התעופה באדו דאבי, בירת איחוד האמירויות, לקראת נחיתת מטוס אל-על
הכנות אחרונות בנמל התעופה באדו דאבי, בירת איחוד האמירויות, לקראת נחיתת מטוס אל-על | צילום: רויטרס

בפגישה בירך השר גנץ את קושנר על הצלחתו של הממשל האמריקני להביא לפריצת דרך בנורמליזציה מול איחוד האמירויות וציין כי הוא רואה בכך בשורה משמעותית לחיזוק היציבות במזרח התיכון. עוד אמר ראש הממשלה החליפי כי "הוא בטוח ששותפות נוספות יהיו צד להסכמים בקרוב וכי טוב יעשו הפלסטינים אם יפסיקו לעמוד בסירובם לשיח ויחזרו לשולחן המשא ומתן".

המטוס הישראלי נחת בנמל התעופה באבו דאבי, בירת איחוד האמירויות
המטוס הישראלי נחת בנמל התעופה באבו דאבי, בירת איחוד האמירויות | צילום: רויטרס
ג'ארד קושנר, רוברט אובריאן ומאיר בן שבת
ג'ארד קושנר, רוברט אובריאן ומאיר בן שבת | צילום: עמוס בן גרשום, לע''מ