נקנסתם על אי-עטיית מסכה ולא שילמתם? צפו לעיקול חשבון הבנק

עשרות אלפי ישראלים קיבלו קנסות מאז תחילת משבר הקורונה, בעיקר בגין אי-חבישת מסכה בציבור. יותר מ-75% מהנקנסים טרם שילמו, וצפויים לקבל התרעה לפני עיקול חשבון הבנק מייד לאחר חגי תשרי

זמן צפייה: 01:16

35 אלף ישראלים לא שילמו עדיין את הקנסות שקיבלו מאז פרץ נגיף הקורונה, רובם המכריע על אי-חבישת מסכה. כעת הם עומדים בפני עיקול חשבון הבנק הפרטי שלהם, זאת לאחר שכבר קיבלו התרעה ראשונה על כך שעברו 90 ימים מאז קיבלו את הדוח. כל עוד הקנס לא ישולם, מייד לאחר החגים המרכז לגביית קנסות ישלח התרעה שנייה ואחרונה, לפני נקיטת הליכים כגון עיקול חשבון הבנק.

לפי הנתונים, עד סוף השבוע שעבר ניתנו כמעט 200 אלף קנסות קורונה, בסכום כולל של כמעט 100 מיליון שקלים. מדובר בהכנסה לא מבוטלת לקופת המדינה. עד כה שולמו רק פחות מרבע מהם, ובכל יום שעובר אלף ישראלים וישראליות נכנסים לשלב הפיגור בתשלום.

בשונה מקנסות אחרים שבדרך כלל מחולקים לאזרחים ומשולמים בזמן, במקרה זה רבים נוטים שלא ממהר לשלם את קנסות הקורונה - רק 45% משלמים במועד לעומת 95% בקנסות אחרים. ייתכן שהסיבה לכך נובעת מקושי כלכלי אמיתי, או בגלל שמועות או תקוות שהקנסות הללו יתבטלו בעתיד.

כתבות נוספות בחדשות 13 >> 

גנץ לקושנר: אפעל עם ארה"ב לשמירת העליונות הביטחונית של ישראל

צה"ל על תקיפת החיילים בחברון: "לא ההתנהגות המצופה מלוחמים"

דרמה בצמרת משרד האוצר: הממונה על התקציבים שאול מרידור התפטר

ילדים עם מסכות
ילדים עם מסכות | צילום: רויטרס

בתוך כך, אישר הערב (ראשון) קבינט הקורונה, את תוכנית "הרמזור" שהציע פרויקטור הקורונה פרופסור רוני גמזו להתמודדות עם המגפה. לפי המתווה שהציע, הערים יחולקו לארבעה צבעים ירוק, צהוב, כתום ואדום, כאשר המגבלות על הערים יהיו מדורגות, בהתאם למצב התחלואה בהן.

לצד אישור התוכנית, הבהירו המומחים (פרופ' רן בליצר, פרופ' גבי ברבש ועוד) כי היא לבדה לא מספיקה כדי למגר את מגפת הקורונה. "תוכנית הרמזור מכילה עיקרון של דיפרנציאליות בתגובה, אולם לאור היקפי התחלואה היא לא תצלח בעת הזו לכשעצמה באם לא יושתו מגבלות תנועה באזורים האדומים, שכן אוכלוסיות מרובות תחלואה 'יעברו את הכביש' ויעבירו את התחלואה לאזורים ירוקים", נימקו.