גנץ לקושנר: אפעל עם ארה"ב לשמירת העליונות הביטחונית של ישראל

ברקע הדיווחים על עסקת מטוסי F-35, שר הביטחון נפגש עם יועצו של הנשיא האמריקני לפני טיסת המשלחת הישראלית לאבו דאבי. "בטוח ששותפות נוספות יהיו צד להסכמים בקרוב"

בני גנץ וג'ארד קושנר | צילום: חורחה נובמינסקי, לע"מ

שר הביטחון בני גנץ נפגש הערב (ראשון) עם יועצו של נשיא ארצות הברית ג'ארד לקושנר וחברי המשלחת האמריקנית המבקרת באזור, לפני יציאת המשלחת הישראלית לאבו דאבי. ברקע הדיווחים עם עסקת מטוסי ה-F-35 בין ארצות הברית לאיחוד האמירויות, אמר גנץ כי "הוא נכון לפעול יחד עם הממשל האמריקאי בכדי למצוא את הדרכים הנכונות לוודא שהעליונות הביטחונית הישראלית נשמרת".

בפגישה בירך השר גנץ את קושנר על הצלחתו של הממשל האמריקני להביא לפריצת דרך בנורמליזציה מול איחוד האמירויות וציין כי הוא רואה בכך בשורה משמעותית לחיזוק היציבות במזרח התיכון. עוד אמר ראש הממשלה החליפי כי "הוא בטוח ששותפות נוספות יהיו צד להסכמים בקרוב וכי טוב יעשו הפלסטינים אם יפסיקו לעמוד בסירובם לשיח ויחזרו לשולחן המשא ומתן".

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

נתניהו: "לפלסטינים היה וטו על השלום יותר מדי זמן"

צה"ל על תקיפת החיילים בחברון: "לא ההתנהגות המצופה מלוחמים"

צוות המומחים של גמזו: תוכנית הרמזור לבדה לא תוריד את התחלואה

בני גנץ וג'ארד קושנר
בני גנץ וג'ארד קושנר | צילום: חורחה נובמינסקי, לע''מ

כמו כן, המשתתפים דנו במאמצים המשותפים לבלום את ההתפשטות והתוקפנות האיראנית ולמנוע את התחמשותה הגרעינית. הם הביעו את נכונותם לפעול בשיתוף פעולה עם כל מדינה אשר נכונה לעשות את הדבר הנכון והנחוץ בעת הזו - אמברגו נשק כולל ואפקטיבי.

מוקדם יותר היום נפגש ראש הממשלה בנימין נתניהו עם היועץ לביטחון לאומי של ארצות הברית רוברט אובריאן ועם יועצו של הנשיא האמריקני ג'ארד קושנר. לאחר מכן ראש הממשלה נשא דברים ואמר כי "לפלסטינים היה וטו על השלום יותר מדי זמן - לא רק בין ישראל לפלסטינים, אלא בין ישראל ולשאר העולם הערבי".

"אם היינו צריכים לחכות לפלסטינים בשביל השלום - היינו מחכים לנצח", המשיך ראש הממשלה. "הבעתי את נכונותי לדון בהסכם שלום עם הפלסטינים תוך התבססות על תוכנית טראמפ. ככל שיותר מדינות מוסלמיות יצטרפו למעגל השלום, הפלסטינים יבינו שהווטו שלהם מתמוסס"