הרצוג שוחח עם ארדואן: "מייחסים חשיבות רבה לדיאלוג רציף"

הנשיא הנכנס שוחח עם נשיא טורקיה ודן עמו בשיתופי פעולה בתחומים רבים, בין היתר באנרגיה, בתיירות ובטכנולוגיה. "היחסים חשובים ליציבות במזרח התיכון - יש לקיים מגעים למרות חילוקי הדעות"

נשיא המדינה יצחק הרצוג ונשיא טורקיה רג'פ טאיפ ארדואן | צילום: רויטרס

נשיא המדינה יצחק הרצוג שוחח הערב (שני) עם נשיא טורקיה רג׳יפ טאיפ ארדואן, זאת לראשונה מאז נכנס לתפקיד בשבוע שעבר. השניים, כך נמסר מבית הנשיא, "מייחסים חשיבות רבה להמשך קיום מגעים ודיאלוג רציף למרות כל חילוקי הדעות, וזאת במטרה לקדם צעדים חיוביים לפתרון הסכסוך הישראלי-פלסטיני", לשון ההודעה.

עוד נמסר כי בשיחה, "הדגישו הנשיאים כי היחסים בין המדינות הם בעלי חשיבות רבה לביטחון וליציבות במזרח התיכון, וישנו פוטנציאל גבוה לשיתוף פעולה בין ישראל לטורקיה בתחומים רבים, במיוחד בתחום האנרגיה, התיירות והטכנולוגיה. השניים ציינו כי חרף מגפת הקורונה, הסחר הדו-צדדי בין המדינות הוא להרחיב ולפתח את מכלול הקשרים הכלכליים בינהם".

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

בנט: הפכתם ל"חמוצים" החדשים; נתניהו: איך קלקלתם ההצלחה שלנו?

אש מודה: פרסמנו נתונים שגויים על שיעור החיוביים במשך שבועות

נתונים שהוצגו למשרד הבריאות: מחלימים מוגנים יותר ממחוסנים

נשיא המדינה יצחק הרצוג
נשיא המדינה יצחק הרצוג | צילום: חיים צח/ לע''מ

בשבוע שעבר, ראש הממשלה נפתלי בנט נועד בחשאי עם עבדאללה מלך ירדן, זאת אחרי נתק ממושך בין בית המלוכה הירדני לבין ראש הממשלה לשעבר בנימין נתניהו. גורמים המעורים בתכני הפגישה, אליה הגיע בנט במסוק, סיפרו כי היא הייתה "טובה".

זמן קצר לאחר מכן, משרד החוץ הודיע כי ישראל וירדן סיכמו שהראשונה תגדיל את מכסת המים שמועברת לשנייה ממי הכינרת. מי שקיבלו את ההחלטה הם שר החוץ יאיר לפיד ומקבילו הירדני, סגן ראש הממשלה ושר החוץ איימן ספאדי, שנועדו ודנו בנושאי מסחר ומים. משמעות ההחלטה היא שישראל תמכור לירדן  100 מיליון קוב מים בשנה - כפול ממה שנמכר עד כה בכל שנה.

רג'פ טאיפ ארדואן
רג'פ טאיפ ארדואן | צילום: רויטרס