אש מודה: פרסמנו נתונים שגויים על שיעור החיוביים במשך שבועות

מנכ"ל משרד הבריאות אמר כי בדיקות שליליות מנתב"ג נספרו פעמיים וכי הנתונים יתוקנו ממחר, כך ששיעור הבדיקות החיוביות יגדל. על העלייה בתחלואה: "אין כוונה כרגע להטיל הגבלות משמעותיות"

זמן צפייה: 01:25

מנכ"ל משרד הבריאות פרופ' נחמן אש הודה הערב (שני) כי במשך שבועות פורסמו נתונים שגויים על שיעור בדיקות הקורונה החיוביות, וכי החל ממחר התקלה תתוקן והנתונים ישונו. מקור התקלה, לדבריו, היא בנתוני הבדיקות מנתב"ג, כאשר הבדיקות השליליות נספרו פעמיים.

משמעות הטעות היא ששיעור הבדיקות החיוביות בשבועות האחרונים היה גבוה משפורסם, אם כי התיקון לא צפוי להיות משמעותי מאוד. אתמול, למשל, אומר אש כי בוצעו 41 אלף בדיקות, ולא 59 אלף כפי שפורסם.

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

בנט: הפכתם ל"חמוצים" החדשים; נתניהו: איך קלקלתם ההצלחה שלנו?

טרגדיה ברמב"ם: קשישה מחוסנת מתה מקורונה – 4 ימים אחרי בעלה

ההפגנות מול ביתו של בנט: עיריית רעננה תעתור לבג"ץ

פרופ' נחמן אש, פרויקטור הקורונה
פרויקטור הקורונה, פרופ' נחמן אש | צילום: חדשות 13

עוד הוסיף אש כי משרד הבריאות בוחן מתן מנת חיסון שלישית גם לאנשים שאינם מדוכאי חיסון וכי אין כוונה כרגע להטיל הגבלות משמעותיות נוספות. בנוגע לחגים המתקרבים, אמר אש: "נקיים דיונים כדי לייצר מתווה ספציפי לחגים - ככל האפשר ללא מגבלות נוספות".

מחר, צפוי להתכנס קבינט הקורונה, שם ימליץ משרד הבריאות להחזיר את התו הירוק לאלו שלא התחסנו, באירועים רבי משתתפים. כך, אדם שאינו מחוסן יידרש להציג בכניסה לאירוע בדיקת קורונה בתוקף של עד 72 שעות. "אם נראה שהתו הירוק הרך באירועים לא אכיף - נוותר על זה", ציין אש.

הכנות למפקדת הקורונה של פיקוד העורף
הכנות למפקדת הקורונה של פיקוד העורף | צילום: דובר צה''ל

מוקדם יותר הבוקר עדכן משרד הבריאות כי אתמול אובחנו 423 נדבקים חדשים בקורונה, לאחר שבוצעו כ-60 אלף בדיקות מהן 0.8% היו חיוביות - הנתון הגבוה ביותר מאז חודש אפריל. כעת, מניין החולים הפעילים עלה ל-4,097, מתוכם 47 במצב קשה ובהם 13 מונשמים. מספר מקרי המוות מסיבוכי המחלה עומד על 6,438.