רה"מ ומלך ירדן נועדו בחשאי בעמאן: "הפגישה הייתה טובה"

בנט טס בשבוע שעבר לממלכה אחרי נתק ממושך בין המלך עבדאללה לראש הממשלה הקודם בנימין נתניהו • כפי שפורסם בחדשות 13: ישראל תגדיל את מכסת המים שמועברת לירדן; לפיד: "נרחיב את השת"פ"

זמן צפייה: 01:01

ראש הממשלה נפתלי בנט נועד בחשאי עם מלך ירדן בשבוע שעבר, זאת אחרי נתק ממושך בין בית המלוכה הירדני לבין ראש הממשלה לשעבר בנימין נתניהו. גורמים המעורים בתכני הפגישה, אליה הגיע בנט במסוק, סיפרו כי היא הייתה "טובה".

מוקדם יותר הערב (חמישי), משרד החוץ הודיע כי ישראל וירדן סיכמו שהראשונה תגדיל את מכסת המים שמועברת לשנייה ממי הכינרת. מי שקיבלו את ההחלטה הם שר החוץ יאיר לפיד ומקבילו הירדני, סגן ראש הממשלה ושר החוץ איימן ספאדי, שנועדו מוקדם יותר היום ודנו בנושאי מסחר ומים. משמעות ההחלטה היא שישראל תמכור לירדן  100 מיליון קוב מים בשנה - כפול ממה שנמכר עד כה בכל שנה.

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

עקב חשיפת חדשות 13: 9.5 שנות מאסר לגננת המתעללת כרמל מעודה

בן 48 שלא סבל ממחלות רקע ולא התחסן מת מקורונה

ההסתדרות הרפואית ממליצה לקצר את התורנויות ל-16 עד 18 שעות

מלך ירדן עבדאללה השני נואם בפרלמנט בעמאן על סיום החכרת מובלעות צופר ונהריים לישראל
מלך ירדן עבדאללה השני | צילום: חדשות 13

בשבוע שעבר פורסם בחדשות 13 כי ראש רשות המים, גדעון שחם, החליט להכפיל את כמות המים המים שתעביר ירושלים לעמאן. בהסכם השלום עם ירדן סוכם כי ישראל תעביר לה 50 מיליון קוב מים בכל שנה אך, כאמור, לפי ההחלטה והסיכום של לפיד עם מקבילו - הכמות תוכפל.

שרי החוץ סיכמו ביניהם גם על הגדלת פוטנציאל הייצוא של ירדן לגדה המערבית מסכום של 160 מיליון דולר בשנה לסכום של כ-700 מיליון דולר, זאת בנוסף לקידום שיתוף הפעולה במגוון תחומים נוספים. "ממלכת ירדן היא שכנה ושותפה חשובה למדינת ישראל", אמר לפיד. "משרד החוץ ימשיך לקיים שיח שוטף על מנת לשמר ולחזק את היחסים. נרחיב את שיתופי הפעולה הכלכליים לטובת שתי המדינות".