נתונים שהוצגו למשרד הבריאות: מחלימים מוגנים יותר ממחוסנים

פרסום ראשון: מתוך 7,700 הנשאים החדשים שהתגלו מפרוץ גל התחלואה הנוכחי - רק 72 הם כאלה שכבר חלו בנגיף ונדבקו שוב, וכ-3,000 הינם מאומתים שקיבלו 2 מנות חיסון • אלו ההגבלות שיבחן הקבינט

זמן צפייה: 02:32

נתונים שהוצגו למשרד הבריאות מראים כי למחלימים מקורונה יש מוגנות גבוהה יותר מפני הידבקות מאשר מחוסנים - כך פורסם הערב (שני) לראשונה בחדשות 13. יש לציין כי ישנם כפי 6% ישראלים מחוסנים מאשר מחלימים מהנגיף.

בהתפרצות המחודשת שהחלה בחודש מאי, נוספו עוד כ-7,700 מאומתים חדשים. על פי הנתונים, רק 72 מתוכם - שהם פחות מאחוז, הינם מחלימים שנדבקו בשנית, ואילו כ-3,000 מהם - שהם כ-40% מסך המאומתים, הינם ישראלים שנדבקו חרף החיסונים.

בשלב זה, למומחים עדיין אין הסבר לתופעה. חלקם טוענים כי הנתונים מראים לראשונה שאכן למחלימים יש מוגנות לטווח הארוך, אולם מנגד - יש מי שטוען כי גל התחלואה הנוכחי כבר לא יתפשט במגזרים שיש בהם אחוז מחלימים גבוה - כמו למשל במגזר החרדי.

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

בנט: הפכתם ל"חמוצים" החדשים; נתניהו: איך קלקלתם ההצלחה שלנו?

טרגדיה ברמב"ם: קשישה מחוסנת מתה מקורונה – 4 ימים אחרי בעלה

ההפגנות מול ביתו של בנט: עיריית רעננה תעתור לבג"ץ

אישה מתחסנת לקורונה | צילום: רויטרס

וברקע העלייה במניין הנדבקים, קבינט הקורונה צפוי להתכנס מחר ולדון בכמה הגבלות חדשות. אלא, שלמרות העלייה במספר החולים שמצבם קשה, השרים עתידים לבחון צעדים מדודים בלבד, ולא כאלו שישפיעו על חיינו באופן דרמטי.

כך למשל, הקבינט יבחן אם לחייב ביצוע בדיקות מהירות ללא-מחוסנים בכניסה לאירועים המוניים ובחתונות. בנוסף, השרים ידונו על האפשרות שכניסת התיירים תידחה מאוגוסט לספטמבר, וכן על האופציה לחייב את הנוחתים בארץ לעבור בדיקת קורונה ארבעה ימים לאחר חזרתם.

בשלב זה, הקבינט לא צפוי לבחון הגבלת התכנסויות בחללים פתוחים או סגורים, וגם לא חובת בידוד למחוסנים במקרה שאחד הילדים נדבק בקורונה. מה שכן, השרים ישקלו לפתוח את שנת הלימודים הבאה במתווה של קפסולות.