טרגדיה ברמב"ם: קשישה מחוסנת מתה מקורונה - 4 ימים אחרי בעלה

תושבת הקריות בת 85 נפטרה בבית החולים כמה ימים לאחר מותו של בן זוגה, שגם הוא נדבק בנגיף לאחר שהיה מחוסן. האישה סבלה ממחלות רקע

זמן צפייה: 03:54

קשישה בת 85, שהייתה מחוסנת אך סבלה ממחלות רקע, מתה היום (שני) במחלקת הקורונה בבית החולים רמב"ם. זאת, ארבעה ימים לאחר שאיבדה את בעלה בן ה-86, שהיה מחוסן גם הוא ונפטר מסיבוכי הנגיף באותה המחלקה.

אמש, כזכור, ברקע הירידה ביעילות החיסון, במשרד הבריאות החליטו כי אם אכן תינתן מנת חיסון שלישית על מנת לחזק את הנוגדנים נגד הנגיף - בתור התחלה, היא תינתן רק עבור קשישים בבתי אבות ואוכלוסיות בסיכון, שייקבעו על פי פרמטרים של גיל ומחלות רקע.

חיסון קורונה
חיסון קורונה | צילום: רויטרס

במקביל, נתוני התחלואה ממשיכים לעלות. הבוקר עדכנו במשרד הבריאות כי אתמול אובחנו 423 נדבקים חדשים בקורונה, לאחר שבוצעו כ-60 אלף בדיקות מהן 0.8% היו חיוביות - הנתון הגבוה ביותר מאז חודש אפריל. כעת, מניין החולים הפעילים עלה ל-4,097, מתוכם 47 במצב קשה ובהם 13 מונשמים. מספר מקרי המוות מסיבוכי המחלה עומד על 6,438.

מחר צפוי להתכנס קבינט הקורונה. שם, משרד הבריאות ימליץ להחזיר את התו הירוק לאלו שלא התחסנו, באירועים רבי משתתפים. כך, אדם שאינו מחוסן יידרש להציג בכניסה לאירוע בדיקת קורונה בתוקף של עד 72 שעות. בשלב זה, המשרד לא יבקש את החזרת הקפסולות בפתיחת שנת הלימודים.