בנט: הפכתם ל"חמוצים" החדשים; נתניהו: איך קלקלתם ההצלחה שלנו?

בנאום שנשא בכנסת, פנה רה"מ לחברי הליכוד, וטען: "גם כשאתם רואים דברים נפלאים קורים - אתם לא יכולים לפרגן"; יו"ר האופוזיציה השיב: "הגיע הזמן שתתחילו להיות אובססיבים - ותביאו חיסונים"

זמן צפייה: 03:47

ראש הממשלה נפתלי בנט תקף הערב (שני) את חברי האופוזיציה, ובנאום שנשא במליאת הכנסת פנה לכמה ח"כים - בהם גם לבנימין נתניהו, ואמר: "נתניהו, דיסטל וסמוטריץ' - אתם הפכתם ל'חמוצים החדשים'. את מה שאתם הזנחתם - אנחנו מתקנים, ואתם - 'החמוצים החדשים', רק מקטרים, מיילים ומתבכיינים". לחדשות 13 נודע כי בנט תכנן לשאת נאום ממלכתי, אך זנח את תוכניתו ועבר לנאום מאולתר. על פי מקורביו, ראש הממשלה אמר כי "באתי ליהנות, נתניהו מעריך רק כוח".

בנט הזכיר את שמותיהם של יריב לוין, מאי גולן וניר ברקת, וטען: "נכנסתם כל כך מהר לתפקיד החמוצים, שגם כשאתם רואים דברים נפלאים קורים - אתם לא יכולים לפרגן. שבוע אחרי שבוע, נתניהו פחד לקיים מצעד דגלים - ואז אנחנו קיימנו. קיוויתי לראות מחיאות כפיים, אבל אתם רק קיטרתם. כי אתם 'החמוצים החדשים'".

"אחרי שנה וחצי שנתניהו ומירי רגב יצרו את מחדל המוטציות עם 6,430 מתים, ואנחנו - תוך שבועיים, השרה מרב מיכאלי, השר ניצן הורוביץ, השר בני גנץ ואני - סגרנו את זה. קיוויתי לראות מחיאות כפיים, ורק חמיצות".

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

ההפגנות מול ביתו של בנט: עיריית רעננה תעתור לבג"ץ

נתניהו: "בנט מביא מים לירדן – ועבדאללה נותן נפט לאיראן"

טרגדיה ברמב"ם: קשישה מחוסנת מתה מקורונה – 4 ימים אחרי בעלה

נפתלי בנט
נפתלי בנט במליאת הכנסת | צילום: ערוץ הכנסת

חברי האופוזיציה לא נותרו אדישים, והפריעו לראש הממשלה בנאומו עם קריאות כאלו ואחרות. ח"כ מאי גולן אף הוצאה מהמליאה לאחר שהוזהרה, וצעקה לעבר בנט: "אין לך שום מנדט מהציבור. בן אדם עלוב וקטן". "אני מבולבל", השיב בנט, "אני לא אגיד מה מאי אמרה על נתניהו - אבל היא רצתה לבוא אלינו כי היא הסבירה שהוא נכשל בדרום תל אביב".

בהמשך, תקף בנט את ההחלטה של האופוזיציה להצביע נגד חוק האזרחות, ואמר: "הדבר היותר חמור זה שאתם מתנהגים כאנרכיסטים. אנרכיסט זה אדם שרוצה שהמדינה שלו תישרף כדי לפגוע בה. דיכטר, איך הרמת יד נגד החוק? אתה לא מתבייש? אפילו פוליטית אתם לא מבינים שעכשיו בכל פרסומת יראו שאתם נגד ביטחון מדינת ישראל, והכול בשביל נתניהו".

מאי גולן
ח''כ מאי גולן מוצאת מהמליאה | צילום: ערוץ הכנסת

אחריו, נתניהו עצמו עלה לדוכן הנואמים, ובפתח דבריו הפנה שאלה "לממשלת ההונאה של בנט ולפיד", כלשונו. "איך הצלחתם בזמן כל כך קצר לקלקל כל כך מהר את ההצלחה שלנו במאבק נגד הקורונה?", שאל. "מסרנו לכם מדינה במצב הטוב ביותר בעולם. הוצאנו את ישראל מהקורונה מהר יותר מכל מדינה אחרת. ומה עשיתם עם ההצלחה שלנו? הם בעטו בדלי המלא".

"ביום חילופי הממשלה היו בישראל תחת הנהגתנו פחות מחמישה חולים ביום, היום יש כבר 500. פי מאה. סגרנו מחלקות קורונה ואתם פתחתם מחלקות קורונה. אנחנו הורדנו את המסכות - ואתם החזרתם אותן. למען השם", הוסיף, "מה אתם עושים מול התפרצות הקורונה? אתם לא עושים כלום. איך בנט קורא לזה - בלימה רכה. זו בלימה ריקה מתוכן, ממעשים ומנהיגות".

יו''ר האופוזיציה בנימין נתניהו
יו''ר האופוזיציה בנימין נתניהו | צילום: ערוץ הכנסת

נתניהו האשים את הממשלה בכך שכשהוא פעל "סביב השעון כדי להביא לארץ מיליוני חיסונים - אתם התראיינתם בכל ערוץ והסברתם שלא צריך אותם ושהם לא יגיעו. אנחנו החזרנו את ישראל לחיים אבל בזכות הכישלון שלכם, אנחנו צריכים לשבת בכל מקום סגור עם מסכה".

"החיסון השלישי חייב להיות בידינו כבר עכשיו", הבהיר. "ברגע המכריע - זה עלול לעלות בחייהם של אזרחים רבים. המחיר של הקדמת הבאת החיסונים לארץ הוא אפסי והאיחור יכול להיות קטלני. הגיע הזמן שתתחילו להיות אובססיבים בעניין הזה ותביאו את החיסונים לישראל".

הדיון במליאה
הדיון במליאה | צילום: ערוץ הכנסת

בהמשך, עבר לדבר על איראן והאשים כי "לפיד סיכם מדיניות 'אין הפתעות'. ישראל לא תפתיע את ארה"ב בנושא תוכנית הגרעין. כל פעולה שלנו נצטרך להגיד להם מראש או שהםיכולים להדליף אותה. מעולם לא הסכמתי לתת התחייבות כזו. הוא נתן את זה בלי לחשוב - וזה אומר הכול".

בנט התייחס לדברים, והגיב: "אני לא אפרט כדי לא לפגוע בבטחון המדינה, רק אגיד את המשפט הבא על נתניהו - מעולם בתולדות מדינת ישראל לא היה מישהו שדיבר כל כך הרבה ועשה כל כך מעט בעניין איראן".