הממשלה תגביל פעילות המסעדות: תאשר הצו תוך עקיפת ועדת הקורונה

לאחר שהוודעה אישרה את פתיחת המסעדות, הממשלה מתכננת להוציא צו שיובא לאישור הכנסת שמגביל את הפעילות ל-50 אנשים - בחוץ • המסעדנים מפגינים מול בית ראש הממשלה בירושלים - ומחלקים מזון

זמן צפייה: 06:31

הממשלה הודיעה הערב (שלישי) כי בקרוב תביא לאישור הכנסת צו שיעקוף את ועדת הקורונה, ויאסור את הפעלת המסעדות במתכונת כמעט מלאה כפי שהתירה מוקדם יותר היום הוועדה שדנה בנושא. לפי הצו החדש, המסעדות יוגבלו ל-50 סועדים בלבד, אשר יורשו לשבת בחוץ. בד בבד, המסעדנים מפגינים הערב מול בית ראש הממשלה, כאשר בין היתר מתבצעת במקום חלוקת מזון.

יו"ר הקואליציה, חבר הכנסת מיקי זוהר, הסביר כי הצו נוצר משום שהאופוזיציה "השתלטה על ועדת הקורונה והפכה אותה לפופוליסטית וחסרת אחריות כלפי הציבור", לדבריו. בתוך כך, הערב צפוייה להתקיים מול ביתו של ראש הממשלה הפגנה של המסעדנים.

לכתבות נוספות בנושא >>

המסעדות נסגרו ב-05:00 – ועדת הקורונה צפויה לאשר את פתיחתן

מרד המסעדנים הצליח: סגירת המסעדות נדחתה ליום שלישי

הפוסט, השיחה – וההתקפלות: מאחורי הקלעים של המו"מ עם המסעדנים

בית קפה בירושלים
בית קפה בירושלים | צילום: Shutterstock

הבוקר, כאמור, ועדת הקורונה דחתה את צו הממשלה שמגביל את פעילות המסעדות למשלוחים וטייק-אווי בלבד, והחליטה למעשה כי הן יוכלו לפעול לפי המתווה הקודם שאישרה הממשלה שמורה על עד 20 אנשים בתוך המסעדה ועד 30 בחוץ. ההחלטה התקבלה ברוב של שבעה מצביעים מול שלושה מתנגדים - וחברי כחול לבן לא נכחו בה.

גם בשלב זה, זוהר תקף את יו"ר הוועדה יפעת שאשא ביטון, ואמר כי היא "מנסה לעשות עבודה מקצועית, אבל האופוזיציה מושכת אותה באף". לאופוזיציה אמר: "אתם לא מגלים אחריות. אתם מוכנים לסכן את בריאות הציבור כדי לערער את יציבות השלטון. אני רואה את ההתנהלות של האופוזיציה, אני לא רואה פה שיקולים ענייניים ומקצועיים – אני רואה שיקולים פופוליסטיים".

חדר, כושר, יפעת, שאשא, ביטון, מיקי, זוהר
מיקי זוהר ויפעת שאשא ביטון, דקות לפני החלטת ועדת הקורונה בראשות ביטון לפתוח מחדש את חדרי הכושר ובריכות השחייה | צילום: צילום מסך

שי ברמן, מנכל איגוד המסעדות, התייחס להחלטת הוועדה ואמר כי "ביטול צו הסגירה למסעדות הוא הצעד המתבקש לנוכח ההחלטות ההזויות של ממשלת ישראל. אנחנו רוצים להודות ליו"ר הוועדה שפעלה ע״פ צו מצפונה ולא ע״פ תכתיבים מנותקים מהמציאות של ממשלת ישראל, ולמען בטחונם הבריאותי והכלכלי של אזרחי ישראל".

"ממשלת ישראל צריכה להתעשט ולאמץ את המתווה אותו היא קבעה למלונות גם למסעדות. הושבה בחלל הפנימי בהיקף של 35% והושבה בחלל החיצוני ע"פ כללי התו הסגול ולפי השטח החיצוני של כל מסעדה", כך לשון התגובה.