חרף החלטת הממשלה: ועדת הקורונה אישרה - המסעדות יישארו פתוחות

הוועדה דחתה את הסעיף בצו הממשלה המורה על סגירת אפשרות הישיבה במסעדות החל מהיום, כך שהן יוכלו לפעול לפי המתווה הקודם. מיקי זוהר שוב תקף את שאשא ביטון: "האופוזיציה מושכת אותה באף"

זמן צפייה: 08:08

ועדת הקורונה דחתה הבוקר (שלישי) את צו הממשלה שמגביל את פעילות המסעדות למשלוחים וטייק-אווי בלבד, והחליטה למעשה כי הן יוכלו לפעול לפי המתווה הקודם שאישרה הממשלה שמורה על עד 20 אנשים בתוך המסעדה ועד 30 בחוץ. ההחלטה התקבלה ברוב של שבעה מצביעים מול שלושה מתנגדים - וחברי כחול לבן לא נכחו בה.

המשמעות של דחיית הצו היא שגם המלונות יאלצו לשוב לפעול במגבלות זהות למסעדות - ולא יקבלו את ההקלה של עד 35% מתכולת המקום. ועדת הקורונה תתכנס בקרוב בשנית על מנת להחריג את חדרי האוכל במלונות ולאפשר להם לקבל את ההקלה.

יו"ר הקואליציה מיקי זוהר תקף את יו"ר הוועדה, יפעת שאשא ביטון, ואמר כי היא "מנסה לעשות עבודה מקצועית, אבל האופוזיציה מושכת אותה באף". עוד הוסיף לתקוף את האופוזיציה ואמר כי "אתם לא מגלים אחריות. אתם מוכנים לסכן את בריאות הציבור כדי לערער את יציבות השלטון. אני רואה את ההתנהלות של האופוזיציה אני לא רואה פה שיקולים ענייניים ומקצועיים – אני רואה שיקולים פופוליסטיים".

לכתבות נוספות בנושא >>

המסעדות נסגרו ב-05:00 – ועדת הקורונה צפויה לאשר את פתיחתן

מרד המסעדנים הצליח: סגירת המסעדות נדחתה ליום שלישי

הפוסט, השיחה – וההתקפלות: מאחורי הקלעים של המו"מ עם המסעדנים

אנשים יושבים בבית קפה תל אביבי
אנשים יושבים בבית קפה תל אביבי | צילום: Shutterstock

זוהר ניסה לשכנע את שאשא ביטון שלא להצביע נגד החלטת הממשלה ואמר כי "אני מצפה ממך כיו"ר ועדה לקבל את ההחלטות ברמה המקצועית ולא הפוליטית. כיכול להיות שתצליחי להעביר את זה פה בוועדה על חודו של קול, כנראה הקול שלך, יחד עם האופוזיציה. אם את תעבירי את ההחלטה הזו, אנחנו נפעל לתקן אותה בהקדם האפשרי, ברגע שחוק המסגרת יעבור מחר בכנסת. אני מקווה שאולי תשני את דעתך". שאשא-ביטון בתגובה ציינה כי "הוועדה לא יכולה להצביע על משהו שלא נוכל להסביר אותו ציבורית".

לאחר הדיון צייץ זוהר בטוויטר: "הממשלה הציעה פשרה סבירה למסעדנים על מנת לסייע להם לעבוד בהתאם לנסיבות. לצערי יו"ר הועדה נפלה למלכודת שטמנה לה האופוזיציה שמוכנה לסכן את בריאות הציבור רק כדי שהממשלה תיפול. חבל שח״כ שאשא ביטון הלכה שבי אחריהם. מהות ההצבעה שהתקבלה היום בועדת הקורנה היא פופוליזם שניצח את השכל הישר".

שי ברמן, מנכל איגוד המסעדות, התייחס ואמר כי "ביטול צו הסגירה למסעדות הבוקר בוועדת קורונה, הוא הצעד המתבקש לנוכח ההחלטות ההזויות של ממשלת ישראל. אנחנו רוצים להודות ליו"ר הוועדה יפעת שאשא ביטון, שפעלה ע״פ צו מצפונה ולא ע״פ תכתיבים מנותקים מהמציאות של ממשלת ישראל, ולמען בטחונם הבריאותי והכלכלי של אזרחי ישראל".

"ממשלת ישראל צריכה להתעשט ולאמץ את המתווה אותו היא קבעה למלונות גם למסעדות. הושבה בחלל הפנימי בהיקף של 35% והושבה בחלל החיצוני ע"פ כללי התו הסגול ולפי השטח החיצוני של כל מסעדה", כך לשון התגובה.

כזכור, על פי הצו המסעדות נסגרו הבוקר בשעה 05:00, לאחר שנכשל המו"מ הלילי להגיע להסכמה על מתווה לפתיחת המסעדות, שהתקיים בין שר הבריאות יולי אדלשטיין ליו"ר ועדת הקורונה יפעת שאשא ביטון. המסעדות נסגרו בשל הצו עליו החליטה הממשלה בשבוע שעבר.