המסעדות נסגרו ב-05:00 - ועדת הקורונה צפויה לאשר את פתיחתן

שר הבריאות ויו"ר ועדת הקורונה לא הגיעו להסכמות במהלך הלילה בנוגע למתווה לפתיחת המסעדות, והן יישארו סגורות עד אשר תתכנס הוועדה. אתמול הסכימה הממשלה לכך שהן יפעילו רק את החלק החיצוני

זמן צפייה: 01:16

המסעדות נסגרו הבוקר (שלישי) בשעה 05:00, וצפויות להיפתח שוב בשעה 10:00. זאת לאחר שנכשל המו"מ הלילי להגיע להסכמה על מתווה לפתיחת המסעדות, שהתקיים בין שר הבריאות יולי אדלשטיין ליו"ר ועדת הקורונה יפעת שאשא ביטון. המסעדות נסגרו בשל הצו עליו החליטה הממשלה בשבוע שעבר, אך כאמור ועדת הקורונה צפוי לבטל את ההחלטה לכשתתכנס.

אחת מהאופציות שעלו אתמול על הפרק באשר למסעדות היא שהעיריות יתירו למסעדנים להתפרס גם לרחובות - מה שיאפשר שמירה על ריחוק חברתי, זאת לאחר שהממלשה הסכימה למתווה לפיו סועדים יוכלו להתארח רק בחלק החיצוני של המסעדה. ראש עיירת תל אביב רון חולדאי התייחס לנושא, וכתב בחשבון הטוויטר שלו: "נאפשר להוציא שולחנות וכסאות למרחב הציבורי מעבר לכל מה שהיה מקובל עד כה. בעת הזו יש לעשות הכול כדי לסייע לעסקים".

מסעדה תל אביבית
מסעדה בתל אביב | צילום: Shutterstock

כאמור, ועדת הקורונה לא הגיעה אתמול להחלטה בנוגע למסעדות, אך אישרה פה אחד כי חופי הים והבריכות יישארו פתוחים בסופי שבוע - בניגוד להחלטה שקיבלה הממשלה בעניין בשבוע שעבר.

לגבי פתיחת חדרי הכושר טרם נערכה הצבעה, והנושא ככל הנראה יידון גם הוא היום. החלטת הוועדה הגיעה לאחר שאתמול בבוקר אמר יו"ר הקואליציה מיקי זוהר כי בעקבות הדיון שנערך שלשום בוועדה, הממשלה מתכוונת להשאיר את הבריכות וחופי הים פתוחים כרגע ולהמשיך להפעיל מסעדות רק בחלקן החיצוני. כמו, כן אמר כי נתוני ההדבקה בחדרי הכושר מדאיגים ולכן לא מאשרים את פתיחתם.

שלשום התכנסה הוועדה והחלה לדון בהגבלות הממשלה על המשק. חברי הוועדה דרשו להחריג מצו הסגירה את חופי הים, כדי לאפשר פיזור גיאוגרפי, כמו גם פתיחה של בריכות שחייה. כמו כן, הוועדה ביקשה מהממשלה לאפשר למסעדות לקיים פתיחה בעזרת "תו סגול" לבחוץ ותפוסה של 35% בפנים.

עוד דרשה הוועדה כי יתאפשר במקומות העבודה תפוסה של 35% בחדרי האוכל. נוסף על כך, למצוא דרך להחריג את חדרי הכושר ולמצוא דרך שבה הם ימשיכו לפעול במתכונת של מתאמן אחד לעשרה מטרים.