סגר בסופ"ש וצמצום התקהלויות: הממשלה דנה בהגבלות החדשות

בין ההמלצות שיובאו לאישור השרים - הטלת סגר כללי מימי שישי ב-5:00 ועד ראשון ב-5:00, סגירת מוסדות חינוך ופתיחת מסעדות למשלוחים בלבד. גנץ הציע לשקול סגר לילי באמצע השבוע

זמן צפייה: 06:42

הערב (חמישי) התכנסה הממשלה לישיבה בנוגע להגבלות החדשות שייכנסו לתוקף, לאור מגמת העלייה בתחלואה. במהלך הישיבה הציע שר הביטחון בני גנץ לשקול להטיל סגר לילי בימי השבוע, בין השעות 22:00 בלילה ל-6:00 בבוקר. עוד שב על קריאתו להעביר סמכויות לצה"ל.

בפתח ישיבת הממשלה אמר ראש הממשלה בנימין נתניהו: "אנחנו עושים כל מאמץ כדי להימנע מסגר כולל. אנחנו פועלים בקצב הקורונה, אין לנו הרבה ברירות, זה לא מצב רגיל, זה לא מצב שאנחנו יכולים לעשות את כל התהליכים האלה לאורך ימים ולקוות שהכל בסדר. המחלה משתנה במהירות ואנחנו צריכים להשתנות יחד איתה".

"האלטרנטיבה לצעדים שננקוט היום - זה צעדים הרבה יותר קשים מחר, שאנחנו מנסים להימנע מהם. ייתכן שלא תהיה ברירה אז ננקוט אותם, אבל כרגע אנחנו מנסים לקבל החלטות מהירות והחלטות משותפות. הדבר החשוב הוא שמשנתקבלה ההחלטה או ההחלטות, אנחנו כולנו נתייצב מאחוריהן. זה המינימום הנדרש מכל ממשלה, במיוחד בממשלה במשבר כזה". עוד אמר נתניהו: "מבקש שעד יום חמישי הבא, עוד שבוע מהיום, כל שר יבי תוכנית של משרדו לפתיחה בטוחה של המשק. המטרה שלנו היא לשטח את העקומה, להגיע לשליטה ולצאת יציאה בטוחה מהפאזה הזאת, מהגל הזה".

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

הגבלות חדשות בצה"ל: חייל שיוצא הביתה יוכל להיפגש רק עם 5 איש

בסביבת גנץ חוששים: נתניהו מתכנן בחירות בנובמבר אחרי הגל השני

רופאה משיבא שהחלימה מקורונה – נמצאה חיובית לנגיף פעם נוספת

ההגבלות החדשות שהממשלה תדון עליהם
ההגבלות החדשות שהממשלה תדון עליהם | צילום: חדשות 13

הצעדים המומלצים בהם תדון הממשלה כוללים סגר כללי בסופי שבוע במתכונת "ליל הסדר", איסור התקהלויות, צמצום קבלת קהל במשרדי ממשלה, צמצום עובדים במקומות עבודה וסגירת בתי הספר של החופש הגדול.

על פי המתווה, הסגר יוכרז מיום ו' בשעה 5:00 ועד ליום א' באותה השעה. כמו כן, לא תותר התקהלות של יותר מעשרה בני אדם במרחב סגור - או 20 במרחב פתוח. בנוסף, בתי הספר של החופש הגדול ייסגרו במיידי - למעט מסגרות החינוך המיוחד, נוער בסיכון ומסגרות לילדי עובדים חיוניים.

פעילויות ספורט יותרו רק במרחבים פתוחים, כך שמכוני הכושר ייסגרו. המסעדות יועברו למתכונת של משלוחים ואיסוף עצמו, משרדי הממשלה יעברו לשירות מקוון על מנת לצמצם את קבלת הקהל, וכן - 50% מהעובדים במשרדי הממשלה יועברו למתכונת של עבודה מהבית. חדרי האוכל במקומות העבודה ייסגרו גם כן.