בסביבת גנץ חוששים: נתניהו מתכנן בחירות בנובמבר אחרי הגל השני

על רקע חילוקי הדעות בין רה"מ לבין יו"ר כחול לבן, מקורביו של האחרון סבורים כי לנתניהו אין כל כוונה להגיע לפשרה באשר לתקציב, וכך - על פי החוק, מדינת ישראל תלך לבחירות נוספות עוד השנה

זמן צפייה: 02:33

בצל חילוקי הדעות בין ראש הממשלה בנימין נתניהו לבין יו"ר כחול לבן בני גנץ על התקציב השנתי, הערב (חמישי) נודע כי בסביבתו של גנץ חוששים מכך שנתניהו מתכנן לקיים בחירות כבר בחודש נובמבר הקרוב, אחרי שהגל השני של מגפת הקורונה ישכך מעט.

אתמול נעשה מאמץ פיוס - שעדיין נמשך, בין הצדדים, ואכן היום היה נראה כי פחתו ההתבטאויות של השניים אחד נגד השני. ולמרות זאת, מקורביו של גנץ סבורים כי אין בכוונתו של נתניהו להגיע לפשרה על התקציב, כך שמדינת ישראל תיאלץ - על פי החוק, ללכת לבחירות נוספות בעוד חודשים ספורים.

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

ביקורת חריפה על ההמלצה להטיל סגר: "החלטה מנותקת והרסנית"

חיות: "ההצעה לחקור ניגודי עניינים של שופטים – שפל המדרגה"

הגבלות חדשות בצה"ל: חייל שיוצא הביתה יוכל להיפגש רק עם 5 איש

הממשלה דנה בהגבלות נוספות
הממשלה דנה בהגבלות נוספות | צילום: חיים צח/לע''מ

בתוך כך, ועל רקע כוונת הממשלה לאשר סגר בסופי שבוע, יש הטוענים כי נתניהו לא מתאים לנהל את משבר הקורונה, זאת משום שלדבירהם הוא טוב בלנהל משימת אחת בכל פעם, אך כאשר מדובר בניהול של כמה משימות במקביל - אין לו את היכולת לעשות זאת.

ראש הממשלה, כידוע, לא העביר סמכויות בטיפול משבר הקורונה לאף גורם אחר, למרות הבקשות - ואפילו לא לפיקוד העורף. לא זו בלבד, אל הישיבה הדחופה שכונסה היום, שר החינוך יואב גלנט והיועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט כלל לא הוזמנו. מי שבכל זאת ידע לפני כולם על הסגר המתכונן הוא בנו של ראש הממשלה, יאיר - כך לפי אדם ששוחח עימו מוקדם יותר היום.

בישיבה הדחופה שהתקיימה בין השרים, לא הייתה מחלוקת באשר לעניין הסגר בסופי השבוע. שר הפנים אריה דרעי הביע חשש אמיתי מכך שבתי החולים יקרסו בחורף, וטען כי אז יבואו עשרות אלפי חולים למיון - ולא ידעו אם הם חולי קורונה או שפעת, כך שלא ניתן יהיה לתת להם מענה.

קורונה בישראל
קורונה בישראל | צילום: רויטרס

בד בבד, מוקדם יותר היום התקיימה פגישה בנוכחות שר המדע וקבוצות הייעוץ המדעיות בהן מכון גרטנר והאוניברסיטה העברית. המדענים, שהם המייעצים המרכזיים לממשלה, אמרו פה אחד כי הם מתנגדים לסגר בסופי השבוע והסבירו כי לתחושתם, סגר כזה יגרום נזק.

קבוצות הייעוץ הבטיחו להיאבק בהחלטה על סגר בסופי שבוע, והוסיפו כי אם בתחילת השבוע הבא נתוני ההדבקה ימשיכו לטפס - בכל מקרה יהיה צורך לנקוט בצעדים חריפים יותר מסגר בשישי ובשבת, כך שלטענתם - אין טעם להכריז כעת על סגר כזה.