הגבלות חדשות בצה"ל: חייל שיוצא הביתה יוכל להיפגש רק עם 5 איש

דובר צה"ל הודיע על החמרת ההנחיות לאור העלייה בכמות הנדבקים. לפי ההוראות, בין היתר, חיילים היוצאים לחופשה ישהו בביתם בלבד ולא יוכלו לקיים מפגשים חברתיים במקומות ציבוריים

זמן צפייה: 01:02

בצה"ל הודיעו הערב (חמישי) על הגבלות חדשות לחיילים, זאת בניסיון להילחם בהתפשטות נגיף הקורונה בקרב הצבא. על פי ההנחיות, חיילים שיוצאים בסוף השבוע נדרשים לשהות בביתם בלבד. מותר להם לקיים מפגשים חברתיים - אולם במגבלה של עד חמישה אנשים, ולא במקומות ציבוריים. בצה"ל הדגישו כי אנשי קבע יפעילו שיקול דעת לגבי כל יציאה מהבית. בתוך כך, דובר צה"ל עדכן כי כעת בצבא - 663 חיילים חולי קורונה - כולם במצב קל, ו-11,500 חיילים מבודדים.

החלטת צה"ל להחריף את ההנחיות באה על רקע הזינוק במניין הנדבקים בנגיף הקורונה בישראל. הערב צפוי ראש הממשלה בנימין נתניהו לכנס את השרים לישיבה מיוחדת שבה ידונו במגבלות נוספות במטרה לעצור את התפשטות המגפה. זאת, לאחר דיון הצהריים בהשתתפות שר הביטחון, שר הבריאות, שר האוצר, שר החוץ ושרים נוספים.

לכתבות נוספות בחדשות 13 >> 

הממשלה תדון: סגר בסופ"שים וסגירת גנים ובתיה"ס של החופש הגדול

חיות: "ההצעה לחקור ניגודי עניינים של שופטים – שפל המדרגה"

אמ"ן: מערך החקירות האפידימיולוגיות בארץ קטן פי 10 מבמערב

ההנחיות החדשות בצה''ל
ההנחיות החדשות בצה''ל | צילום: חדשות 13

בין ההחלטות שיובאו לאישור הממשלה תהיה גם סגר בסופי שבוע, שבמהלכם תתאפשר יציאה מהבתים לצרכים חיוניים בלבד. תותר יציאה מהסגר לחנויות, בתי מרקחת, סיוע לאדם נזקק והעברת קטין בין הורים גרושים.

במשרד הבריאות רצו שהסגר בסופי השבוע יחל כבר ממחר, אולם המשנה ליועמ"ש רז ניזרי הבהיר לשרים כי סגר מלא, כמו שהיה בפסח, לא אפשרי ללא חקיקה. בינתיים, היועץ המשפטי לממשלה בודק את הנושא, ועמדתו המשפטית תוצג בפני הממשלה בישיבה שתתקיים הערב.

חיילי פיקוד העורף בבני ברק
חיילי פיקוד העורף בבני ברק | צילום: דובר צה''ל

הממשלה צפויה לאסור על פעילות ספורטיבית בחלל סגור - מה שיוביל לסגירת מכוני הכושר. בנוסף, הממשלה תאסור רחצה בחופים ותורה לסגור את בתי הכנסת - אולם רק בסופי השבוע. בשאר הימים חופי הרחצה יהיו פתוחים, ובבתי התפילה ניתן יהיה לקיים תפילות במגבלה של עד עשרה אנשים.

עוד יאשרו השרים את צמצמום העבודה במשרדי הממשלה ל-50% בלבד מכלל כוח האדם, כך שכל עובד שני יעבוד מהבית. המסעדות יוגבלו למשלוחים בלבד, ובתי המלון יישארו פתוחים - אולם בסופי השבוע, תיאסר היציאה. חדרי האוכל במקומות העבודה ייסגרו, פעילות התחבורה ציבורית תצומצם ל-50%, קבלת קהל במשרדי ממשלה תוצמצם גם כן. התכנסויות יוגבלו עד לעשרה אנשים בלבד בחלל סגור ועד 20 איש במרחב הפתוח.