הממשלה תדון: סגר בסופ"שים וסגירת גנים ובתיה"ס של החופש הגדול

נתניהו יכנס את השרים ב-20:30 לדיון בצעדים נוספים למניעת התפשטות המגפה. השרים יתבקשו לאשר גם סגירת מכוני כושר, הגבלת התכנסות של עד 10 איש במקום סגור והגבלת מסעדות למשלוחים בלבד

זמן צפייה: 12:55

הזינוק בתחלואה: ראש הממשלה בנימין נתניהו יכנס הערב (חמישי) את השרים לישיבה מיוחדת שבה ידונו במגבלות נוספות במטרה לעצור את התפשטות המגפה. זאת, לאחר דיון הצהריים בהשתתפות שר הביטחון, שר הבריאות, שר האוצר, שר החוץ ושרים נוספים.

בין ההחלטות שיובאו לאישור הממשלה תהיה גם סגר בסופי שבוע, שבמהלכם תתאפשר יציאה מהבתים לצרכים חיוניים בלבד. תותר יציאה מהסגר לחנויות, בתי מרקחת, סיוע לאדם נזקק והעברת קטין בין הורים גרושים.

במשרד הבריאות רצו שהסגר בסופי השבוע יחל כבר ממחר, אולם המשנה ליועמ"ש רז ניזרי הבהיר לשרים כי סגר מלא, כמו שהיה בפסח, לא אפשרי ללא חקיקה. בינתיים, היועץ המשפטי לממשלה בודק את הנושא, ועמדתו המשפטית תוצג בפני הממשלה בישיבה שתתקיים הערב.

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

אמ"ן: מערך החקירות האפידימיולוגיות בארץ קטן פי 10 מבמערב

הערעור נדחה: ראאד סלאח ירצה שנתיים וארבעה חודשי מאסר

מרוץ עולמי: היכן עומד המאמץ הבין-לאומי למצוא חיסון לקורונה?

ההגבלות החדשות - ההצעות שיעלו לדיון בישיבת הממשלה
ההגבלות החדשות - ההצעות שיעלו לדיון בישיבת הממשלה | צילום: חדשות 13

הממשלה צפויה לאסור על פעילות ספורטיבית בחלל סגור - מה שיוביל לסגירת מכוני הכושר. בנוסף, הממשלה תאסור רחצה בחופים ותורה לסגור את בתי הכנסת - אולם רק בסופי השבוע. בשאר הימים חופי הרחצה יהיו פתוחים, ובבתי התפילה ניתן יהיה לקיים תפילות במגבלה של עד עשרה אנשים.

עוד יאשרו השרים את צמצמום העבודה במשרדי הממשלה ל-50% בלבד מכלל כוח האדם, כך שכל עובד שני יעבוד מהבית. המסעדות יוגבלו למשלוחים בלבד, ובתי המלון יישארו פתוחים - אולם בסופי השבוע, תיאסר היציאה. חדרי האוכל במקומות העבודה ייסגרו, פעילות התחבורה ציבורית תצומצם ל-50%, קבלת קהל במשרדי ממשלה תוצמצם גם כן. התכנסויות יוגבלו עד לעשרה אנשים בלבד בחלל סגור ועד 20 איש במרחב הפתוח.

הממשלה דנה בהגבלות נוספות
הממשלה דנה בהגבלות נוספות | צילום: חיים צח/לע''מ

מסתמן כי בתי הספר של החופש הגדול, הגנים, הקייטנות, הישיבות והמכללות ייסגרו באופן מיידי. "ממשלת ישראל מאבדת את הציבור באובדן העשתונות הזה", אמר בתגובה יו"ר השלטון המקומי חיים ביבס. "על מה ולמה רוצים לסגור את בית הספר של החופש הגדול כשאחוז התחלואה הוא רק% 0.14? מישהו פה מרמה את הציבור ודוחף בכוח לסגירת המשק – מדובר בהרס טוטלי של המערכת הכלכלית, שלא יהיה ניתן לשקם".

המגבלות החדשות יגדילו את מספר הזכאים למענק העצמאים והעסקים הקטנים ביולי-אוגוסט. התנאי הוא ירידה של 40% במחזור לעומת התקופה המקבילה ב-2018, כך שכרגע נראה שיעמדו בו יותר עוסקים מכפי שהעריכו תחילה.

קורונה בישראל
קורונה בישראל | צילום: רויטרס

"בעקבות הזינוק בתחלואה לכ-1,800 חולים והעלייה התלולה בהכפלה של החולים הקשים כל שבעה ימים, דנו באשר לנקיטת צעדי ביניים שימנעו את הצורך לסגר כללי", אמר נתניהו. "זו בעצם המטרה של הדיון הזה, לעשות צעדי ביניים למנוע סגר כללי לאור הקפיצה הענקית בתחלואה".