רופאה משיבא שהחלימה מקורונה – נמצאה חיובית לנגיף פעם נוספת

פרסום ראשון: אשת הצוות, שחלתה באפריל והבריאה, נבדקה החודש לאחר שבאה במגע עם חולה - ואובחנה חיובית. לפי כמה מחקרים, ייתכן שהנוגדנים יעילים רק לכמה שבועות • מחצות: 1,109 נדבקים

זמן צפייה: 01:13

רופאה מבית החולים שיבא שבתל השומר חלתה במהלך אפריל בקורונה - וכעת אובחנה פעם נוספת חיובית לנגיף. כך פורסם הערב (חמישי) לראשונה בחדשות 13. לפי כמה מחקרים, ייתכן כי הנוגדנים יעילים רק לכמה שבועות.

לאחר שנדבקה באפריל, סבלה אשת הצוות מחום, שיעול וכאבי שרירים. במאי וביוני ביצעה בדיקות נוספות - ובהן קיבלה תוצאה שלילית. החודש היא נבדקה פעם נוספת לאחר שבאה במגע עם חולה מאומת – וכאמור נמצאה חיובית. זהו המקרה השני בבית החולים שיבא שבו אדם שהחלים נמצא שוב חיובי, לאחר שאדם שהבריא חזר לבית החולים עם דלקת ריאות חריפה. הבדיקות שנלחו למכון וייצמן לבדיקה נוספת.

רישום תוצאות בדיקת קורונה
רישום תוצאות בדיקת קורונה | צילום: Shutterstock

בתוך כך, משרד הבריאות עדכן הערב כי מחצות אובחנו 1,109 נדבקים חדשים בנגיף. כעת, מספר החולים הפעילים עומד על 24,956 בני אדם, מתוכם 203 במצב קשה, בהם 58 מונשמים ו-110 במצב בינוני. מספר מקרי המוות מסיבוכי המחלה עלה ל-383. עד כה החלימו כ-20 אלף ישראלים.

במקביל, ביקורת חריפה נמתחה הערב מכל קצוות הקשת הפוליטית באשר להמלצת הממשלה להטיל סגר בסופי השבוע, בשל הזינוק במניין התחלואה בקורונה. "ראשי ממשלת ישראל, השתגעתם?", מסר חבר הכנסת נפתלי בנט, "ההחלטה של קבינט הקורונה להטיל סגר נרחב ממחר בבוקר היא מנותקת, חסרת הגיון והרסנית".

קורונה בישראל
קורונה בישראל | צילום: רויטרס

"‏בגלל השליפה המטורללת הזו, בשעה האחרונה בוטלו מאות הזמנות למלונות לסופ"ש הקרוב. נזק נורא, ומיותר", הוסיף השר לשעבר. "גם אם בסוף תשנו את ההחלטה, את הנזק כבר גרמתם למאות בעלי מסעדות ומלונות, מלצרים, מנקי חדרים, בהבל פיכם. מי יפצה אותם? אתם? נו, באמת. למה אתם מחריבים פרנסה של אנשים בצורה כל כך מטופשת?"

"הנתונים מלמדים אותנו שכשני שליש מההדבקות מתרחשות בבתים, בתוך המשפחה. ‏ובכל זאת אתם גם ברגע זה שולחים 95% מהחולים לדירתם להדביק את המשפחה ואת דיירי הבניין. אתם לא נורמלים. אף אחד בציבור לא מבין את ההיגיון שלכם". בנט סיכם ואמר כי "הציבור כולו בתחושה של נוסעים באוטובוס לקראת מצוק, ושני הנהגים מתקוטטים ביניהם וחדלו לתפקד".