ועדת הקורונה אישרה: בריכות וחופי ים יישארו פתוחים בסופי שבוע

חברי הוועדה הצביעו פה אחד לבטל חלק מההגבלות שהיו אמורות להיכנס לתוקף בסופ"שים. ההכרעה בנוגע לפתיחת מסעדות תתקבל הערב, ולגבי חדרי כושר - יוחלט בימים הקרובים

זמן צפייה: 02:58

ועדת הקורונה אישרה היום (שני) פה אחד כי חופי הים והבריכות יישארו פתוחים בסופי שבוע - בניגוד להחלטה שקיבלה הממשלה בעניין בשבוע שעבר.

לגבי פתיחת חדרי הכושר טרם נערכה הצבעה, והנושא יידון מחר. כמו כן, גם בעניין המסעדות טרם התקבלה החלטה. הממשלה דנה עם נציגי המסעדנים במטרה למצוא מתווה שיאפשר את פתיחתם, ובמידה שלא יתקבלו הסכמות - הנושא יעלה לדיון מחר בבוקר בוועדת הקורונה. לעת עתה, חדרי הכושר והסטודיו נותרים סגורים.

עוד בחדשות 13:

מסתמן: הבריכות והחופים יישארו פתוחים; מסעדות יפעלו בשטח פתוח

בתי הספר של הקיץ יפעלו השבוע – ביום חמישי יוחלט לגבי ההמשך

מענק מקבלי הקצבאות יוכפל – רווקים יקבלו 750 שקלים

חוף הים בתל אביב
חוף הים בתל אביב | צילום: אילן ספירא

אחת מהאופציות שעלו על הפרק באשר למסעדות היא שהעיריות יתירו למסעדנים להתפרס גם לרחובות - מה שיאפשר שמירה על ריחוק חברתי. ראש עיירת תל אביב רון חולדאי התייחס לנושא, וכתב בחשבון הטוויטר שלו: "נאפשר להוציא שולחנות וכסאות למרחב הציבורי מעבר לכל מה שהיה מקובל עד כה. בעת הזו יש לעשות הכול כדי לסייע לעסקים".

"שמחה לבשר שהצלחנו להעביר בוועדת הקורונה, בהסכמה עם הממשלה, שהחופים והבריכות יישארו פתוחים גם בסוף השבוע", אמרה יו"ר הוועדה, חברת הכנסת יפעת שאשא ביטון. "אמשיך לעדכן בדיונים על הענפים הנוספים. אנא מכם שימרו על הנחיות הריחוק החברתי וההגיינה כדי שיהיה לי כוח להצליח בהקלות נוספות. ביחד ננצח".

מסעדה
מסעדה | צילום: אילוסטרציה

החלטת הוועדה מגיעה לאחר שמוקדם יותר בבוקר אמר יו"ר הקואליציה מיקי זוהר כי בעקבות הדיון שנערך אתמול בוועדה, הממשלה מתכוונת להשאיר את הבריכות וחופי הים פתוחים כרגע ולהמשיך להפעיל מסעדות רק בחלקן החיצוני. כמו, כן אמר כי נתוני ההדבקה בחדרי הכושר מדאיגים ולכן לא מאשרים את פתיחתם.

אתמול התכנסה הוועדה והחלה לדון בהגבלות הממשלה על המשק. חברי הוועדה דרשו להחריג מצו הסגירה את חופי הים, כדי לאפשר פיזור גיאוגרפי, כמו גם פתיחה של בריכות שחייה. כמו כן, הוועדה ביקשה מהממשלה לאפשר למסעדות לקיים פתיחה בעזרת "תו סגול" לבחוץ ותפוסה של 35% בפנים.

עוד דרשה הוועדה כי יתאפשר במקומות העבודה תפוסה של 35% בחדרי האוכל. נוסף על כך, למצוא דרך להחריג את חדרי הכושר ולמצוא דרך שבה הם ימשיכו לפעול במתכונת של מתאמן אחד לעשרה מטרים.

ועדת הקורונה
ועדת הקורונה | צילום: חדשות 13

הוועדה אף ביקשה להשאיר מספר אטרקציות פתוחות, כמו מסלולים רכובים בגני החיות ובספארי, ואטרקציות תיירותיות באילת, כדי למנוע הקהלויות בתוך המלונות. זאת, בטענה שפתיחתן תציל את המשק. מחר יתקיים דיון המשך בוועדה בתקווה שהממשלה תקבל את ההחרגות שדרשה. בהתאם לכך תתקיים גם הצבעה על הצו החדש.

יו"ר הוועדה, חברת הכנסת יפעת שאשא ביטון, טענה כי השיח על סגר מלא - מוקדם מדי, ואמרה: "יש לנו הרבה מה לעשות לפני שאנחנו גוזרים סגר על האזרחים. השאלה היא לא אם משאירים פתוח - אלא איך ובאילו תנאים?"