בתי הספר של הקיץ יפעלו השבוע - ביום חמישי יוחלט לגבי ההמשך

לאחר שהממשלה חזרה בה מחלק מההגבלות, רה"מ, גנץ והשרים החליטו שהפעילויות החינוכיות יימשכו גם השבוע. זמיר: "רואים את תוצאות המגבלות - יש להודיע שמסגרות החינוך ימשיכו עד למועד המתוכנן"

זמן צפייה: 01:16

ראש הממשלה נתניהו, יו"ר כחול לבן גנץ והשרים החליטו היום (שני) כי הלימודים בבתי הספר של הקיץ יימשכו גם השבוע. ביום חמישי, תתקבל החלטה לגבי המשך הלימודים, כאשר נשקלת האפשרות לסגור רק את כיתות ג'-ד' ולהשאיר את פעילות הגנים וכיתות א'-ב'.

מוקדם יותר, כתב השר זמיר כי "לפני שבועיים החלטנו על שורה של הגבלות, הפחתנו את כמות המשתתפים באירועים, הטלנו מגבלות על התכנסויות והנה חלפו שבועיים ויש ירידה אמיתית בכמות הנדבקים. עכשיו כשאנחנו רואים תוצאות - אפשר וצריך לבטל את ההחלטה לסגור מסעדות, ולהודיע שמסגרות החינוך ימשיכו עד למועד המתוכנן".

לכתבות נוספות בנושא >> 

מסתמן: הבריכות והחופים יישארו פתוחים; מסעדות יפעלו בשטח פתוח

מסיבות, מוזיקה ותלונות מהשכנים: החגיגות במלוניות הקורונה

מענק מקבלי הקצבאות יוכפל; בכירים במגזר הציבורי לא יהיו זכאים

כיתה ריקה בבית ספר
כיתה ריקה בבית ספר | צילום: Shutterstock

מוקדם יותר, יו"ר הקואליציה זוהר אמר בפתח דבריו בוועדת הקורונה כי בעקבות הדיון שנערך אתמול בוועדה, הממשלה מתכוונת להשאיר את הבריכות וחופי הים פתוחים כרגע ולהמשיך להפעיל מסעדות רק בחלקן החיצוני. כמו, כן טען שנתוני ההדבקה בחדרי הכושר מדאיגים ולכן לא מאשרים את פתיחתם. סגן שר הבריאות יציג את הנתונים בהמשך.

בתוך כך, משרד הבריאות עדכן כי אתמול אובחנו 951 נדבקים חדשים בנגיף הקורונה, ובכך מספר הנדבקים הפעילים עלה ל-28,424 בני אדם. 259 במצב קשה, 75 מונשמים, ועד כה מתו מהמחלה 415 בני אדם.

קורונה בישראל
קורונה בישראל | צילום: רויטרס

אתמול נערכו כ-19 אלף בדיקות, כאשר שיעור הבדיקות החיוביות עומד על 5.5% - ירידה מהיום שלפני. מאז פרוץ המגפה אובחנו עם הנגיף למעלה מ-50 אלף בני אדם. בד בבד, התפרצות הנגיף נרשמה במוסד רווחה לבוגרים עם צרכים מיוחדים בנווה אירוס בנס ציונה. 21 דיירים נמצאו חולים, חמישה פונו לבית חולים.