ועדת הקורונה דורשת: פתיחת חופי ים בסופ"ש, מתווה לחדרי כושר

חברי הוועדה דנו בהגבלות החדשות, והציגו הצעות להחרגת חלק מהן - בין היתר פתיחת בריכות בסופי שבוע והפעלת מסעדות תחת התו הסגול. מחר יתקיים דיון המשך, ולאחריו תיערך הצבעה על הצו החדש

זמן צפייה: 05:47

בצל העלייה במניין הנדבקים בנגיף הקורונה בישראל, ועדת הקורונה התכנסה היום (ראשון) ודנה בהגבלות הממשלה על המשק. חברי הוועדה דרשו להחריג מצו הסגירה את חופי הים, כדי לאפשר פיזור גיאוגרפי, כמו גם פתיחה של בריכות שחייה. כמו כן, הוועדה ביקשה מהממשלה לאפשר למסעדות לקיים פתיחה בעזרת "תו סגול" לבחוץ ותפוסה של 35% בפנים.

עוד דרשה הוועדה כי יתאפשר במקומות העבודה תפוסה של 35% בחדרי האוכל. נוסף על כך, למצוא דרך להחריג את חדרי הכושר ולמצוא דרך שבה הם ימשיכו לפעול במתכונת של מתאמן אחד לעשרה מטרים.

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

העימות בממשלה: "בגל הראשון הדברים עבדו מצוין בלי האחדות"

בניגוד להנחיות משרד הבריאות: מאות חוגגים במסיבת טבע • תיעוד

השופטת במשפט נתניהו הוכיחה: לא תסכים לקבל הצגות • פרשנות

קורונה בישראל
קורונה בישראל | צילום: רויטרס

הוועדה אף ביקשה להשאיר מספר אטרקציות פתוחות, כמו מסלולים רכובים בגני החיות ובספארי, ואטרקציות תיירותיות באילת, כדי למנוע הקהלויות בתוך המלונות. זאת, בטענה שפתיחתן תציל את המשק. מחר יתקיים דיון המשך בוועדה בתקווה שהממשלה תקבל את ההחרגות שדרשה. בהתאם לכך תתקיים גם הצבעה על הצו החדש.

יו"ר הוועדה, חברת הכנסת יפעת שאשא ביטון, טענה כי השיח על סגר מלא מוקדמים מדי, ואמרה: "יש לנו הרבה מה לעשות לפני שאנחנו גוזרים סגר על האזרחים. השאלה היא לא אם משאירים פתוח - אלא איך ובאילו תנאים?"

ח''כ יפעת שאשא-ביטון
ח''כ יפעת שאשא-ביטון | צילום: איציק הררי, דוברות הכנסת

שאשא ביטון, שכזכור, גורם בכיר בליכוד טען אמש כי בכוונת ראש הממשלה בנימין נתניהו לפטר אותה מתפקידה משום שהתבטאה נגד ההגבלות עליהן הכריזה הממשלה, הוסיפה כי "למען הסר הספק -  יש כאן קורונה ועלינו להיאבק בה ביחד. אני בטוחה שכל מי שעוסק בנושא עושה את זה מתוך כוונות טובות ורצון לנצח את הנגיף, אנחנו באותו הצד - אך גם מותר לנו להתווכח ולא להסכים".

יו"ר הוועדה ביקשה ממשרד הבריאות פירוט נרחב יותר באשר להתפלגות מקומות ההדבקה, ושאלה "האם יש תועלת משמעותית בקטיעת ההדבקה אם נסגור את בריכות השחייה?". לדבריה, סגירת הבריכות תוביל לפגיעה באלפי משפחות שמתפרנסות מהן, וכן תפגע ב"בני הגיל השלישי ששחייה בבריכה זו הפעילות היחידה שלהם, ובילדים עם צרכים מיוחדים שזה מנוע ההתפתחות שלהם".

חדר כושר בימי קורונה
חדר כושר בימי קורונה | צילום: רויטרס

על פי הנתונים שהוצגו, הכי הרבה מקרי הדבקה - 1,474 במספר, נרשמו בבית - כאשר אחד מבני המשפחה התגלה כנשא קורונה - והדביק את בן משפחתו. במקום השני בטבלת הנדבקים, מוסדות החינוך עם 210 מקרי הדבקה ברחבי הארץ. לשם השוואה, בבריכות השחייה ובחופי הרחצה גם יחד התגלו עד כה 4 מקרי הדבקה בלבד.

פרופסור איתמר גרוטו, המשנה למנכ"ל משרד הבריאות, גם השתתף בוועדה, ודיווח: "שיעור הבדיקות החיוביות בישראל הוא מהגדולים בעולם. אני מודאג מהמצב - בתי החולים עמוסים בחולי קורונה". גרוטו הסביר את הדרישה לסגר חלקי בסופי שבוע ואמר כי המהלך עשוי לצמצם ב-20% את כמות ההדבקות.