השופטת במשפט נתניהו הוכיחה: לא תסכים לקבל הצגות • פרשנות

ראש ההרכב במשפט רה"מ החליטה לנקוט עמדה קרובה יותר לזו של התביעה – אך ניכר שהייתה קשובה גם לטענות ההגנה. עוד הבהירה כי לא מקובלת עליה החלפת הפרקליטים – דבר שעלול לעלות לנתניהו ביוקר

זמן צפייה: 04:14

היום (ראשון) התחדש משפטו של ראש הממשלה בנימין נתניהו ונערך דיון שמטרתו הייתה לקבוע מועדים לשלב ההוכחות - השלב החשוב ביותר במשפט. מהדיון שנערך אפשר ללמוד כמה תובנות. ראשית, ראש הרכב השופטים רבקה פרידמן פלדמן - לא תסכים לקבל הצגות. היא הגיעה לדיון ממוקדת, חדה, חריפה, שמעה בקשב רב את טענות הצדדים – אבל קבעה כבר מועדים לשלב הוכחות כפי שהייתה צריכה.

ההחלטה שלה בקביעת התאריכים לינואר 2021 הייתה הרבה יותר קרובה לעמדת התביעה מאשר לעמדת ההגנה, שרצתה לקבל דחייה ארוכה יותר. ניכר גם שהיא הייתה קשובה לטענות ההגנה ולכן קבעה שהתביעה צריכה לענות לטענותיהם של עורכי דינם של הזוג אלוביץ'.

עוד אפשר ללמוד כי עורכי דינם של הזוג אלוביץ' ועורכת דינו של נוני מוזס כבר החלו להתעסק בתיק והם לומדים אותו לעומק. לעומת זאת רה"מ נתניהו לא רק שלא החל ללמוד אל התיק, אלא מתעסק בהחלפת עורכי דינו - מה שיכול לעלות לו מאוד ביוקר, בעיקר עם שופטים שלא מוכנים לשום הצגות.

לכתבות נוספות בנושא >>

דיוני ההוכחות במשפט רה"מ יחלו בינואר 2021 – שלוש פעמים בשבוע

נתניהו הציע לעו"ד שמייצג עדי תביעה מרכזיים במשפטו לייצג אותו

ועדת ההיתרים: לא נדון בבקשת נתניהו למימון משפטו

בנימין נתניהו בבית המשפט המחוזי בירושלים
בנימין נתניהו בבית המשפט המחוזי בירושלים | צילום: רויטרס

כמו כן, בדיון היום הובהר לנתניהו שהחלפת הפרקליטים לא מקובלת עליהם וכי עליו לבחור באחד קבוע שילמד את התיק כמו שצריך - ולכן נתניהו לא יוכל להחליף שוב את עורכי דינו ובכך למשוך עוד זמן.

הפרקליטות רוצה להתחיל בתיק 4000, אך הם גמישים ויכולים גם להתחיל בתיק 1000 - יש לבטים לכאן או לכאן. תיק 4000 הוא תיק הרבה יותר מורכב וכולל עדי מדינה, לעומת זאת תיק 1000 הוא תיק הרבה יותר חזק שגם בו יש עדי תביעה חזקים, ויהיה מעניין לראות מה יוחלט.

השורה התחתונה היא שבינואר 2021 יחל השלב המכריע במשפט נתניהו, עם דיון שיתקיים שלוש פעמים בשבוע. יש לזה משמעויות פוליטיות אדירות, משמעויות משפטיות ומשמעויות ציבוריות. עוד לפני תחילת שלב ההוכחות, במהלך נובמבר, נתניהו יצטרך להתייצב שוב בבית המשפט לטענות מקדמיות וגם לתשובה לכתב האישום - אירוע שיהיה, גם הוא, תקשורתי, ציבורי ופוליטי.