דיוני ההוכחות במשפט רה"מ יחלו בינואר 2021 – שלוש פעמים בשבוע

במהלך הדיון השני בתיק, פרקליט נתניהו ביקש לדחות המשפט בחצי שנה בשל הקורונה - וסורב. פרקליטת אלוביץ': מסתירים את האמת בתיק 4000. השופטת: חילופי עורכי הדין לא יעבדו - צריך ייצוג קבוע

זמן צפייה: 04:14

מדינת ישראל נגד בנימין נתניהו: בית המשפט קבע היום (ראשון) כי שלב ההוכחות במשפטו של ראש הממשלה בנימין נתניהו יחל בינואר 2021, וכי המשפט יתנהל 3 פעמים בשבוע - בימים שני, שלישי ורביעי.

התובעת ליאת בן ארי אמרה במהלך הדיון כי מבחינת הפרקליטות, הסדר הראוי הוא קודם לדון בתיק 4000, אחר כך בתיק 2000 ולבסוף בתיק 1000. "נהיה גמישים בעניין הזה וננסה לעשות הכול כדי להתקדם".

מנגד, ז'ק חן, המייצג את הזוג אלוביץ', ביקש שלא להתחיל את המשפט דווקא עם תיק זה, ואמר: "אני מופתע שחבריי רוצים להתחיל בפרשה הזו - הם יודעים מה כמות החומר שיש בתיק הזה. מדובר בתיק חסר תקדים בהיקפו". "בתיק זה יש עדי מדינה שעובר עליהם סבל רב", השיבה בן ארי, "לכן, נכון להביא אותם ראשונים".

לכתבות נוספות בנושא >> 

נתניהו הציע לעו"ד שמייצג עדי תביעה מרכזיים במשפטו לייצג אותו

ועדת ההיתרים: לא נדון בבקשת נתניהו למימון משפטו

מנדלבליט: נתניהו לא יכול לקבל 10 מיליון שקלים למימון משפטו

ראש הממשלה בנימין נתניהו באולם בית המשפט
ראש הממשלה בנימין נתניהו באולם בית המשפט | צילום: רויטרס

עוד בדיון, פרקילטו של נתניהו יוסי שגב אמר כי הוא מייצג את ראש הממשלה רק בישיבה הזו. "היועמ"ש הפך את דעתו ולכן לא קיבלנו כסף", הסביר. "יש לנו חור גדול בייציג האישומים. ללא מימון יש קושי בבחירת צוות הגנה. המדינה צריכה לאפשר לראש הממשלה להתגונן". "התיק הזה הוא מינואר", השיבה השופטת רבקה פרידמן פלדמן. "מישהו צריך לנהל אותו. לא יכול להיות שמישהו יופיע בכל פעם ויגיד שהוא מייצג רק בישיבה הזו. זה לא עובד ככה".

בשלב זה ביקש שגב לדחות את הדיון בשישה חודשים בשל משבר הקורונה, ואמר: "אני חושש שאם אנחנו נמצאים בתיק של מילה נגד מילה - יהיה לי קשה לעמוד מול עד עם מסכה ולראות אם הוא אומר את האמת. אני מציע לדחות בחצי שנה את הדיונים כדי לראות מה קורה".

התובעת בן ארי השיבה לדברים של שגב, וטענה כי בניגוד לעורכי דינם של הזוג אלוביץ', שמבקשים חומרים ונמצאים בקשר רציף עם הפרקליטות - "מצד הנאשם נתניהו לא הייתה פניה אחת. אף אחד לא פועל ולא שואל - אנחנו אלה שפונים אליהם". בן ארי סיפרה כי מצד ראש הממשלה "אין תנועה לגבי מועדים או תשובה לכתב האישום. הגיע הזמן שבית המשפט ייתן את דעתו לעניין הזה".

בנימין נתניהו בבית המשפט המחוזי בירושלים
בנימין נתניהו בבית המשפט המחוזי בירושלים | צילום: רויטרס

במהלך הדיון טענו פרקליטיהם של שאול ואיריס אלוביץ' כי לא קיבלו את כל חומרי החקירה, וביקשו תוספת זמן על מנת ללמוד את החומר. "מסתירים מאיתנו את האמת בפרשה הזו", אמרה עורכת הדין מיכל רוזן. "אנחנו מתנהלים בתחושה שאנחנו לא מאמינים לתביעה יותר. יש המון תמלולים שיש בהם דברים מושחרים".

בן ארי התייחסה לטענות, ואמרה: "חבל שהדברים לא הובאו לפנינו - אף אחד לא מסתיר חומר חקירה". "אם יש תמלול לא ברור - לא עושים שלוש נקודות. זה מאוד חשוב הדברים האלו", הבהירה פרידמן פלדמן. "אולי זו אינדיקציה לכך שמישהו לא תמלל כמו שצריך".

ליאת בן ארי
ליאת בן ארי | צילום: חדשות 13