נתניהו הציע לעו"ד שמייצג עדי תביעה מרכזיים במשפטו לייצג אותו

פרסום ראשון: לאחר שהפרקליט מיכה פטמן פרש מצוות ההגנה, רה"מ החל לבדוק עורכי דין נוספים - ופנה לבועז בן צור, שמייצג את ארנון מילצ'ן והדס קליין בתיק 1000. "מהלך לא אתי ולא ראוי"

זמן צפייה: 02:18

פרסום ראשון: לאחר שהפרקליט מיכה פטמן פרש מצוות ההגנה, ראש הממשלה בנימין נתניהו החל לבחון פרקליטים נוספים שייצגו אותו במשפטו - ופנה לעו"ד בועז בן צור, שמלווה את עדי התביעה המרכזיים בתיק 1000 - הדס קליין וארנון מילצ'ן. בן צור לא סירב להצעה ושוקל את ההצעה.

קליין מסרה בתגובה: "הנושא מוכר וידוע לי זה מספר חודשים. את עמדתי הברורה והנחרצת הבעתי בפני כל מי שצריך לדעת. אני רואה בזה בעיה אתית רצינית שעלולה לפגוע בזכויותיי. מדובר במהלך לא ראוי".

עוד בחדשות 13:

מסתמן: דמי אבטלה ומענקים לעצמאים ישולמו עד יוני 2021

ריבלין בביקורת על הממשלה: "לא פיתחה תורת לחימה למאבק בנגיף"

היועמ"ש לבג"ץ: יש לבטל החסינות שנתנה הכנסת לשר לשעבר חיים כץ

Lmhxxs
ראש הממשלה בנימין נתניהו

בשבוע שעבר הודיעה ועדת ההיתרים כי בשל עמדת היועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט, בעניין מימון משפטו של ראש הממשלה, בנימין נתניהו - אין בכוונתה לדון בנושא.

כמו כן, הוועדה קבעה כי נתניהו יצטרך להשיב 30 אלף דולר שקיבל מנתן מיליקובסקי. שאר הסכום שקיבל ממיליקובסקי, 270 אלף דולרים, שימשו לייצוגה המשפטי של רעיית ראש הממשלה שרה נתניהו בתיק המעונות, "ובהיותה אדם פרטי - הם אינם נדרשים להשבה", הסבירה הוועדה.

בנימין נתניהו
בנימין נתניהו | צילום: רויטרס

בעקבות ההחלטה כי על נתניהו להחזיר רק 30 אלף דולרים, התנועה לאיכות השלטון מסרה בתגובה כי "מדובר החלטה תמוהה, בלשון המעטה, של ועדת ההיתרים בהרכבה החדש. הכללים קובעים באופן חד משמעי כי גם מענק לבן משפחה, ולרבות בת זוג, הוא אסור".

"אותם 300 אלף דולרים שהוענקו לראש הממשלה, ניתנו לו מאחורי גבה של הוועדה, ודבר קיומם נחשף רק שנתיים לאחר שניתנו, במכתב ששלח עורך דינו לוועדה", הוסיפה התנועה. "על ועדת ההיתרים לעדכן את בית המשפט בהליך שעומד תלוי מול בג"ץ בעתירה שהגישה התנועה, לרבות שאלת הגבייה מנתניהו, ואנחנו נהיה שם על מנת להסביר לבית המשפט מדוע החלטה לא חוקית זו צריכה להתבטל".