ועדת ההיתרים: לא נדון בבקשת נתניהו למימון משפטו

לאור עמדת היועמ"ש, שקבע כי רה"מ לא יוכל לקבל תרומה של מיליונים ממקורבו, ועדת ההיתרים הודיעה שלא תוכל לדון בבקשה. עוד נקבע כי נתניהו יצטרך להשיב רק 30 אלף דולר שקיבל מנתן מיליקובסקי

זמן צפייה: 01:24

ועדת ההיתרים הודיעה היום (חמישי) כי בשל עמדת היועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט, בעניין מימון משפטו של ראש הממשלה, בנימין נתניהו - אין בכוונתה לדון בנושא.

כמו כן, הוועדה קבעה כי נתניהו יצטרך להשיב 30 אלף דולר שקיבל מנתן מיליקובסקי. שאר הסכום שקיבל ממיליקובסקי, 270 אלף דולרים, שימשו לייצוגה המשפטי של רעיית ראש הממשלה שרה נתניהו בתיק המעונות, "ובהיותה אדם פרטי - הם אינם נדרשים להשבה", הסבירה הוועדה.

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

הזינוק בתחלואה: האכיפה בסופ"ש תוגבר – תתמקד באולמות אירועים

פתח וחמאס בהצהרה משותפת: "מציגים עמדה אחת נגד הסיפוח"

"דקר אותה בכל חלקי גופה": בן 33 מואשם בניסיון רצח אשתו 

Lmhxxs
ראש הממשלה בנימין נתניהו

בעקבות ההחלטה כי על נתניהו להחזיר רק 30 אלף דולרים, התנועה לאיכות השלטון מסרה בתגובה כי "מדובר החלטה תמוהה, בלשון המעטה, של ועדת ההיתרים בהרכבה החדש. הכללים קובעים באופן חד משמעי כי גם מענק לבן משפחה, ולרבות בת זוג, הוא אסור".

"אותם 300 אלף דולרים שהוענקו לראש הממשלה, ניתנו לו מאחורי גבה של הוועדה, ודבר קיומם נחשף רק שנתיים לאחר שניתנו, במכתב ששלח עורך דינו לוועדה", הוסיפה התנועה. "על ועדת ההיתרים לעדכן את בית המשפט בהליך שעומד תלוי מול בג"ץ בעתירה שהגישה התנועה, לרבות שאלת הגבייה מנתניהו, ואנחנו נהיה שם על מנת להסביר לבית המשפט מדוע החלטה לא חוקית זו צריכה להתבטל".

אביחי מנדלבליט
אביחי מנדלבליט | צילום: רויטרס

כזכור, ביום שלישי מסר מנדלבליט את חוות דעתו באשר לבקשתו של נתניהו לקבל מימון בסך 10 מיליון שקלים להוצאותיו המשפטיות ממקורבו ספנסר פרטרידג', וטען כי הבקשה אינה חוקית. פרטרידג', כידוע, הוא גם אחד מעדי התביעה בכתב האישום נגד רה"מ.

היועמ"ש הוסיף כי לטעמו מדובר במתנה אסורה בגלל גובה הסכום שביקש רה"מ ממקורבו, שעומד בניגוד ל"חוק המתנות" אשר אוסר על עובד ציבור לקבל מתנה "באשר הוא עובד ציבור". בנימוקיו של מנדלבליט נכתב כי לא ניתן לקבוע שקבלת סכום כזה מצד פרטרידג' הוא לא בגדר מתנה לעובד ציבור.

ראש הממשלה בנימין נתניהו באולם בית המשפט
ראש הממשלה בנימין נתניהו באולם בית המשפט | צילום: חדשות 13

לאחר פרסום חוות הדעת, גורמים בסביבת נתניהו מתחו ביקורת נגד מנדלבליט: "ככל שנחשפים מעשיו הפסולים של היועמ״ש בקלטות שהוא מסתיר מהציבור, כך הוא מעצים את הרדיפה השערורייתית שלו נגד ראש הממשלה והימין. ניגוד העניינים שלו זועק לשמיים. ביד אחת הוא מגיש כתב אישום מופרך נגד ראש הממשלה וביד שנייה הוא עושה הכול כדי לחבל ביכולתו של נתניהו להתגונן מפניו".

לדברי המקורבים, "מנדלבליט מעמיד את ראש הממשלה לדין בהאשמות מופרכות ותפורות שעלו כ-250 מיליון שקלים למשלם המיסים, תוך שימוש באמצעים פליליים כגון סחיטה באיומים של עדים. מנגד מנדלבליט מנסה למנוע בכל דרך מראש הממשלה את זכות היסוד להגן על עצמו בסיוע פרטי שלא עולה למשלם המיסים פרוטה".