מרד המסעדנים הצליח: סגירת המסעדות נדחתה ליום שלישי

נתניהו וגנץ קבעו כי בתי העסק יוכלו לפעול עד בוקר יום שלישי, כדי שיוכלו להיערך לסגירה ולהשתמש במוצרים שכבר קנו. זאת, לאחר שבעלי מסעדות רבים הודיעו שיפתחו את העסק בניגוד להגבלות

זמן צפייה: 01:13

ראש הממשלה נתניהו ויו"ר כחול לבן גנץ דחו היום (שישי) את סגירת המסעדות שתוכננה לשעה 17:00 ליום שלישי בבוקר בשעה 5:00, על מנת לאפשר לבעלי המסעדות להיערך לסגירה ולהשתמש בסחורה שכבר נקנתה, כדי לצמצם את הנזקים שיספגו בעלי העסק. הממשלה תאשר את ההחלטה בקרוב.

מוקדם יותר, כזכור, מסעדנים רבים הכריזו כי בכוונתם לפתוח את בתי העסק חרף האיסור, על מנת שלא לזרוק את המזון ולהפסיד כסף. אחד מהם כתב לחבריו כי "על מנת להקטין את הנזקים העצומים שנגרמים לנו בעקבות החלטת הממשלה החפוזה וההזויה, אני עצמי נאלץ להשאיר את המסעדות פתוחות היום בערב".

לעוד כתבות בנושא:

נתניהו וגנץ החליטו: מוסדות החינוך יפעלו כרגיל לפחות בראשון

מרד המסעדנים: "איאלץ לפתוח הערב – לא השאירו לי ברירה"

[brightcove_iframe video_id='news-economics-economy-part-12431707' autoplay='0' credit='אופיר קינן' desc='מסעדה בתל אביב מוציאה את הסחורה לרחוב' kid='1_u578ojqc' duration='15'']

"לדעתי אמירה כזאת היא התנהלות קלוקלת ולא מחושבת מצד הרשויות, אשר לא מאפשרת ולא משאירה לנו ברירה אלא לדאוג לעצמנו ולפרנסתנו", הוסיף וכינה את המהלך "התו השחור".

מסעדן אחר, אילן, הכריז כי "הממשלה ביצעה אתמול רצח בכוונה תחילה. אנשים יושבים שם ובלחיצת כפתור החליטו לסגור את המסעדות. הם חשובים שמסעדה זה 'איקאה', הם לא מבינים שבניגוד לברגים, אוכל ומלאי מתקלקל ואנו ניאלץ לזרוק"?.

מסעדת יוקרה
מסעדת יוקרה | צילום: חדשות 13

"הסופ"ש זה הדבר היחיד שיש למסעדנים כדי לנשום קצת אוויר כי בכל השבוע לא הרווחנו שקל", המשיך אילן. "יש לנו הזדמנות של פעם במאה שנה להוכיח שאנחנו לא פראיירים, זה שיושב שם שר בריאות מנותק מהמציאות זה לא אומר שצריך לעשות את זה".

"כל פקח שמגיע, לרדת על ארבע, להגיש אוכל ולהגיד לו 'אנחנו לא רוצים לזרוק אוכל לפח'", המשיך. "אם הוא עושה בלאגן - לדפוק לו את הדג לפרצוף. זו ההדמנות היחידה שיש לנו".

טייק אווי במסעדה
טייק אווי במסעדה | צילום: חדשות 13

בעקבות המרד, מאיגוד המסעדנים נמסר כי "אנחנו בהחלט מבינים את המסעדות הרבות שהודיעו כי הן מתכוונות להישאר פתוחות במהלך הסופ״ש וקוראים לממשלת ישראל לשנות את החלטתה ולהחיל את ההגבלות משבוע הבא".

"שוב אנחנו עדים להתנהלות קפריזית וחסרת אחריות של ממשלה, שאיבדה את הדרך. לא ניתן לצפות מאיתנו לסגור את העסקים בהתראה של מס שעות. בסוף השבוע בהם תנועת הלקוחות שלנו מוגברת, בעלי העסקים הצטידו בחומרי גלם ותגבור של כוח אדם. איננו יכולים לעמוד בנזקים נוספים שכרוכים בזריקת חומרי גלם או תרומתם. החלטת הממשלה הופכת אותנו מאזרחים שומרי חוק לפורעי חוק", לשון ההודעה.