נתניהו וגנץ החליטו: מוסדות החינוך יפעלו כרגיל לפחות בראשון

פרסום ראשון: ראש הממשלה ויו"ר כחול לבן קבעו כי הגנים ובתי הספר של החופש הגדול יפעלו בתחילת השבוע הבא. בהמשך, יתקיימו התייעצויות נוספות כיצד לפעול מאוחר יותר

זמן צפייה: 10:28

ראש הממשלה נתניהו ויו"ר כחול לבן גנץ החליטו היום (שישי) כי מוסדות החינוך יפעלו כרגיל לפחות ביום ראשון הקרוב - כך פורסם לראשונה בחדשות 13. במהלך השבוע הבא יתקיימו התייעצות נוספות לגבי ההמשך.

מוקדם יותר היום, משרד הבריאות עדכן כי 1,819 ישראלים אובחנו אתמול נשאי קורונה. בכך, עלה מניין המקרים המאומתים ל-46,546, מהם 25,636 עדיין נשאים של הנגיף. אתמול בוצעו כמעט 27 אלף בדיקות, מהן 6.7% היו חיוביות - זהה לשיעור הבדיקות החיוביות של יום רביעי. 20,523 בני אדם החלימו מהנגיף.

לעוד כתבות בנושא:

1,819 נדבקים חדשים בקורונה אובחנו אתמול – 213 חולים במצב קשה

מרד המסעדנים: "איאלץ לפתוח הערב – לא השאירו לי ברירה"

נתניהו נגד שאול מרידור: "פקיד שפועל לסכל החלטות ממשלה"

חיטוי כיתה מקורונה לקראת חזרה ללימודים
חיטוי כיתה מקורונה לקראת חזרה ללימודים | צילום: רויטרס

213 מהחולים במצב קשה, מהם 58 מונשמים. 120 חולים במצב בינוני. מניין המתים מהמגפה עלה ל-387. עוד עולה מנתוני משרד הבריאות כי מניין הנשאים הפעילים בבני ברק עקף את המספר בתל אביב וכי בביתר עילית, עיר של כ-60 אלף תושבים, יש יותר מ-830 נשאים פעילים - מקום חמישי בארץ.

כזכור, הממשלה אישרה הלילה שורת הגבלות חדשות שייכנסו לתוקפן כבר הערב ב-17:00, זאת בעקבות הזינוק במניין הנדבקים בנגיף הקורונה שנרשם בישראל בימים האחרונים. בין ההגבלות, איסור על התקהלות של יותר מ-10 בני אדם במרחב סגור ועד 20 איש במרחב הפתוח - למעט מקומות עבודה ומשפחות גרעיניות.

חזרה ללימודים
חזרה ללימודים | צילום: רויטרס

כמו כן, מהערב ועד ליום ראשון בשעה 5:00 ייסגרו החנויות, הקניונים, השווקים, המספרות, הספריות, גני החיות, המוזיאונים, בריכות השחייה ואטרקציות אחרות. המרכולים, חנויות המזון ורשתות הפארם יישארו פתוחים בכל ימות השבוע.

הממשלה החליטה להורות על סגירת מכוני הכושר, לאסור על ישיבה במסעדות ולעבור למתכונת של משלוחים ואיסוף עצמי בלבד. בדומה לכך, בחדרי האוכל בבתי המלון התפוסה תוגבל ל-35%. חופי הים עתידים להיסגר בסופי השבוע - אולם זה יקרה רק החל מהשבוע הבא. בשעה זו, טרם ברור אם ישנן הגבלות על התכנסות בבתי תפילה - למעט, כאמור, ההגבלה על מספר האנשים