1,819 נדבקים חדשים בקורונה אובחנו אתמול - 213 חולים במצב קשה

משרד הבריאות עדכן כי 46,546 ישראלים אובחנו עד כה בנגיף, 25,636 נשאים פעילים. 58 מהחולים מונשמים. מניין המתים עלה ל-387. אתמול בוצעו כמעט 27 אלף בדיקות - 6.7% מהן היו חיוביות

זמן צפייה: 00:54

משרד הבריאות עדכן היום (שישי) כי 1,819 ישראלים אובחנו אתמול נשאי קורונה. בכך, עלה מניין המקרים המאומתים ל-46,546, מהם 25,636 עדיין נשאים של הנגיף. אתמול בוצעו כמעט 27 אלף בדיקות, מהן 6.7% היו חיוביות - זהה לשיעור הבדיקות החיוביות של יום רביעי. 20,523 בני אדם החלימו מהנגיף.

213 מהחולים במצב קשה, מהם 58 מונשמים. 120 חולים במצב בינוני. מניין המתים מהמגפה עלה ל-387. עוד עולה מנתוני משרד הבריאות כי מניין הנשאים הפעילים בבני ברק עקף את המספר בתל אביב וכי בביתר עילית, עיר של כ-60 אלף תושביםף יש יותר מ-830 נשאים פעילים - מקום חמישי בארץ.

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

בסביבת גנץ חוששים: נתניהו מתכנן בחירות בנובמבר אחרי הגל השני

מענק זהה – בלי הבחנה: מה הבעיה עם תוכנית הסיוע הכלכלית?

כשהשמיים סגורים והדיוטי פרי ריק: איפה הכי משתלם לקנות בשמים?

קורונה בישראל
קורונה בישראל | צילום: רויטרס

כזכור, הממשלה אישרה הלילה שורת הגבלות חדשות שייכנסו לתוקפן כבר הערב ב-17:00, זאת בעקבות הזינוק במניין הנדבקים בנגיף הקורונה שנרשם בישראל בימים האחרונים. בין ההגבלות, איסור על התקהלות של יותר מ-10 בני אדם במרחב סגור ועד 20 איש במרחב הפתוח - למעט מקומות עבודה ומשפחות גרעיניות.

כמו כן, מהערב ועד ליום ראשון בשעה 5:00 ייסגרו החנויות, הקניונים, השווקים, המספרות, הספריות, גני החיות, המוזיאונים, בריכות השחייה ואטרקציות אחרות. המרכולים, חנויות המזון ורשתות הפארם יישארו פתוחים בכל ימות השבוע.

הממשלה החליטה להורות על סגירת מכוני הכושר, לאסור על ישיבה במסעדות ולעבור למתכונת של משלוחים ואיסוף עצמי בלבד. בדומה לכך, בחדרי האוכל בבתי המלון התפוסה תוגבל ל-35%. חופי הים עתידים להיסגר בסופי השבוע - אולם זה יקרה רק החל מהשבוע הבא. בשעה זו, טרם ברור אם ישנן הגבלות על התכנסות בבתי תפילה - למעט, כאמור, ההגבלה על מספר האנשים.

ההגבלות החדשות
ההגבלות החדשות | צילום: חדשות 13

בדיון הלילה לא התקבלה החלטה באשר לסגירת מוסדות החינוך. שר החינוך יואב גלנט - שטען כי שמע על הכוונה לסגור את הקייטנות, הגנים ובתי הספר של החופש הגדול בתקשורת, התנגד לצעד זה וטען כי הוא אינו מגובה בנתונים.

גלנט התווכח עם שר הבריאות יולי אדלשטיין, שאמר כי 15% מהנדבקים הם ילדים עד כיתה ד', ומנגד - גלנט שטען כי לפי הנתונים שברשותו - רק 3% מהנדבקים הם ילדים. שר החינוך הלין על כך שהוא אינו מקבל נתונים ממשרד הבריאות, ובשלב זה הציע לדחות את הסגירה בשבוע על מנת לאפשר להורים להיערך בהתאם.

גם השרים אקוניס, אלקין, גמליאל ושרי כחול לבן התנגדו לסגירת מוסדות החינוך, כך שבסופו של דבר נקבע כי ההחלטה הסופית בנושא תתקבל בימים הקרובים על ידי ראש הממשלה בנימין נתניהו ויו"ר כחול לבן בני גנץ.