נתניהו נגד שאול מרידור: "פקיד שפועל לסכל החלטות ממשלה"

רה"מ שיתף פוסט של ח"כ מהליכוד נגד ראש התקציבים באוצר וכתב: "בלתי נתפס שפקידים מתדרכים נגד החלטות שהתקבלו בממשלה - לא נקבל זאת". השר כ"ץ: "אם יוצגו הוכחות - הדברים יטופלו משמעתית"

זמן צפייה: 00:27

ראש הממשלה נתניהו תקף הבוקר (שישי) את ראש אגף התקציבים במשרד האוצר, שאול מרידור. נתניהו שיתף בפייסבוק פושט של ח"כ קרעי מהליכוד נגד מרידור, וכתב: "בלתי נתפס שפקידים מתדרכים נגד החלטות שהתקבלו בממשלה ופועלים לסכל אותן - לא נקבל זאת".

שר האוצר ישראל כ"ץ הגיב לדברים וכתב: "עובדי המדינה נדרשים למלא אחר החלטות הדרג המדיני. אם יוצגו בפניי הוכחות למעשים מסוג זה, הדברים יטופלו במסגרת המשמעתית של שירות המדינה".

לכתבות נוספות בחדשות 13:

שיא נדבקים שלילי בעולם: כרבע מיליון אובחנו ביממה האחרונה

הממשלה אישרה: סגר חלקי בסופי השבוע; אין הכרעה על הקייטנות

מענק זהה – בלי הבחנה: מה הבעיה עם תוכנית הסיוע הכלכלית?

נתניהו, שאול מרידור, ראש אגף התקציבים באוצר
נתניהו, שאול מרידור, ראש אגף התקציבים באוצר | צילום: רויטרס, משרד האוצר

קרעי עצמו כתב כי "כבר הכרנו את התופעה שבה פקידים מנסים לשלוט במדינה נגד נבחרי הציבור. מרידור הפך זאת לאומנות. הוא מטרפד החלטות של ראש הממשלה להעביר עוד כספים וסיוע לאזרחי ישראל - לעצמאים, לבעלי העסקים, לשכירים ולמובטלים".

"בשעת משבר קשה זו ובכלל, אסור לקבל זאת בשום אופן. תפקידם של פקידים הינו לבצע את מדיניות הממשלה. כל ניסיון להחיל מדיניות משלהם בניגוד למדיניות הממשלה מהווה חתרנות פקידותית", המשיך חבר הכנסת קרעי. "יתרה מכך, תדרוך עיתונאים נגד הממשלה והעומד בראשה וניהול מסע דה-לגיטימציה נגד מדיניות הממשלה, הופכים את המציאות לבלתי נסבלת".

שר האוצר ישראל כץ
שר האוצר ישראל כץ | צילום: חדשות 13

ביום רביעי, כזכור, דווח בחדשות 13 כי מרידור נקלע לסכסוך עם נתניהו. מזה תקופה שראש הממשלה מעוניין לפטר את מרידור, אולם שר האוצר ישראל כ"ץ מתנגד משום שלתחושתו, זו חדירה לענייני המשרד שלו. בין השניים היו ויכוחים וחילופי האשמות בעניין המשבר הכלכלי, כך שלעיתים מרידור כלל לא הוזמן לישיבות שהתקיימו בנושא, ומנגד - מרידור הפציר בנתניהו להצביע על המקור התקציבי ממנו הוא מתכוון לממן את תוכניות הסיוע.

באותו ערב הודיעו נתניהו וכץ על תוכנית סיוע נוספת, שעלותה כ-6 מיליארד שקלים שבמסגרתה יחולקו 750 שקל לכל אזרח. בכירי משרד האוצר, בהם המנכ"לית קרן טרנר, הודיעו כבר באותו יום שהם מתנגדים לתוכנית, מתחו ביקורת נוקבת על המהלך, ואמרו כי הצעד הוא כמו "להשליך מזוודות של כסף שאין לנו לים".

הבכירים נגד צעד זה משום שהכספים יחלוקו לכלל האזרחים - ללא קשר למצב הכלכלי של כל אחד, עשירים כמו עניים, כאלה שפוטרו מעבודתם וכאלה שלא - כולם יקבלו את הסכום, שנע בין 750 ל-3,000 שקלים. המהלך, הסבירו באוצר, רק יעמיק את הגירעון בקופת המדינה ומוטב היה לו נתניהו היה ממקד את המשאבים המוגבלים באוכלוסיות המוחלשות שזקוקות לסיוע ולא לחלק כסף לכולם.