שיא נדבקים שלילי בעולם: כרבע מיליון אובחנו ביממה האחרונה

מניין הנשאים בעולם ממשיך לזנק. בברזיל חצה מספר הנדבקים את השני מיליון, בהודו – את המיליון. שיא גם בארצות הברית - יותר מ-77 אלף אובחנו אתמול. גם המספרים בדרום אפריקה ממשיכים לזנק

זמן צפייה: 00:29

מגפת הקורונה ממשיכה להכות ברחבי העולם כולו, כאשר ביממה האחרונה נרשם שיא שלילי מדאיג של נדבקים – כמעט רבע מיליון. היום (שישי) צפוי מספר הנדבקים לחצות ה-14 מיליון. עד כה מתו מהמגפה יותר מ-590 אלף בני אדם.

לא רק בישראל נרשם ביממה האחרונה שיא שלילי של נדבקים. גם בארצות הברית והודו מניין המאובחנים ממשיך לזנק. בארה"ב אובחנו כבר כמעט 3.7 מיליון בני אדם, מהם יותר מ-74 אלף רק ביממה האחרונה. מוקדי ההתפרצות העיקריים בארצות הברית בימים אלו הם קליפורניה, פלורידה וטקסס, שבכל אחת מהן יש כבר יותר מ-300 אלף נשאים שאובחנו.

קורונה בעולם
קורונה בעולם | צילום: רויטרס

בהודו, כאמור, נשבר שיא הנדבקים זה היום השלישי ברציפות, כאשר אתמול אובחנו יותר מ-35 אלף בני אדם. בכך, חצה מניין הנדבקים במדינה את המיליון. זאת, חרף שיעור בדיקות נמוך של פחות מעשרת אלפים בדיקות למיליון איש. 680 בני אדם מתו אתמול מהמחלה במדינה, המספר השני הכי הגבוה מאז תחילת המגפה.

גם בברזיל המגפה לא עוצרת, כאשר הלילה חצה מספר הנדבקים במדינה את השני מיליון. כ-77 אלף בני אדם מתו מהנגיף עד כה, כאשר רק ביממה האחרונה מתו 1,300 חולים. שיעור הבדיקות עדיין נמוך יחסית – 23 אלף למיליון אזרחים.

קורונה בהודו
קורונה בהודו | צילום: רויטרס

ברוסיה, שנמצאת במקום הרביעי בעולם מבחינת מספר נדבקים, חצה מניין המאובחנים את ה-750 אלף. אחריה ברשימה נמצאת פרו, עם יותר מ-340 אלף. גם בדרום אפריקה המספרים ממשיכים לזנק, והיא נמצאת כעת במקום השישי עם כמעט 325 אלף הנדבקים. ביממה האחרונה אובחנו יותר מ-13 אלף איש. מקסיקו עקפה את צ'ילה וכעת היא במקום השביעי מבחינת מניין הנדבקים.

גם בספרד נרשמת התפרצות מדאיגה, כאשר ביממה החולפת אובחנו 1,361 בני אדם – הכי הרבה מאז 22 במאי. מוקד הקורונה העיקרי נמצא בקטלוניה ובפרט בברצלונה, בפרט יודיעו בשעות הקרובות על הגבלות חדשות בעקבות הגל השני. חופים ייסגרו, ויחולו הגבלות גם על מסעדות, ברים ופעילות חברתית.

קורונה במקסיקו
קורונה במקסיקו | צילום: רויטרס

התפרצות מדאיגה נוספת מתרחשת בקולומביה, שם נרשם ביממה האחרונה מספר שיא של יותר מ-8,000 נדבקים ושל 215 מתים, והיא תעקוף היום את צרפת, ותגיע למקום ה-18.