הפוסט, השיחה - וההתקפלות: מאחורי הקלעים של המו"מ עם המסעדנים

דברים שכתב השף חיים כהן הביאו לשיחה בין המסעדנים לנתניהו, בה הוצעו להם בין היתר פיצוי על חומרי הגלם והנחה בארנונה. הם דחו את ההצעות – וסגירת המסעדות נדחתה ליום שלישי בבוקר

זמן צפייה: 07:43

המרד וההתקפלות: עד אחר הצהריים (שישי) נדמה היה שהמסעדות צפויות להיסגר כחלק מההגבלות החדשות עליהן הכריזה הממשלה אתמול, אלא שאז הכריזו נתניהו וגנץ על דחיית הסגירה עד ליום שלישי. בתוכנית "שישי" נחשפו פרטים חדשים על המשא ומתן בין הצדדים מאחורי הקלעים, שהביא להצלחת המסעדנים ולהתקפלות הממשלה.

לאחר פוסט בפייסבוק שכתב השף חיים כהן, יזם יו"ר איגוד המסעדנים שי ברמן שיחה עם ראש הממשלה. במהלך השיחה נאמרו דברים קשים מאוד, שהובילו אחרי משא ומתן בין שני הצדדים לדחיה של סגירת המסעדות ליום שלישי ב-5:00 בבוקר.

לחדשות 13 נודע כי במהלך השיחה הציע ראש הממשלה למסעדנים פיצוי על חומרי גלם כדי שלא יעשו מרד, והם סרבו. לאחר מכן במשא ומתן הציע נתניהו הנחה בארנונה, אך גם לזה הם סרבו, מה שהביא את ההודעה על דחיית סגירת המסעדנות.

חיים כהן
השף חיים כהן | צילום: חדשות 13

במהלך המשא ומתן אמר חיים כהן לנתניהו ש"לפי ההערכה שלהם, 60% מבעלי המסעדות הולכים לפתוח אותן בניגוד להנחיות", וכי אם בעקבות זאת ייעצרו מסעדנים רבים, וההשפעה של תמונות כאלה של מעצרים המוניים ברורה. מנגד, אמר לו כהן, שאם הוא לא ישלח שוטרים, אזי זה יפורש כאנרכיה שלא ניתן לקבלה. למרות הדחיה הזאת נשמעים בקרב המסעדנים גם קולות שאומרים שהם ימשיכו במרד, כלומר יפתחו את המסעדות גם ביום שלישי בבוקר.

ההגבלות האחרונות שהתקבלו אמש, כמו גם ההתנהלות הכללית של הממשלה מול המשבר ומול הגל השני, מעוררת לא מעט ביקורת ציבורית. לאור זאת בממשלה שוקלים לצמצם משמעותית את מספר השרים ב"קבינט הקורונה", קבינט השרים שהוקם כדי לטפל במשבר.

תהליך קבלת ההחלטות אל מול המשבר הפך למסורבל מאוד בשל גודלה של הממשלה ומספר השרים החברים בה, 34 שרים. נתניהו רוצה לחסוך את הזמן שיקח ל"קבינט הקורונה" המונה 16 שרים להגיע להחלטה שתובא בפני השרים כפי שהוא חייב לעשות. דילוג על שלב קבינט הקורונה אמור לזרז את קבלת ההחלטות.

ובתוך כך, מומחים שמייעצים למשרד הבריאות ולגופים נוספים טוענים שהסגר בסופי שבוע אינו יעיל. לטענתם אם יוכח שהצעדים שהוטלו עד כה יעילים כדי לצמצם את התפשטות התחלואה אזי המהלך הזה מיותר, ואם לא תהיה התמתנות זה לא יהיה מספיק כשלעצמו.