בניסיון למנוע עומס: הקבינט אישר לתקן את פיילוט הקניונים

על פי המתווה החדש, התפוסה בקניון תשתנה מיחס של אדם ל-15 מ"ר, ולא 7 מ"ר כפי שהציעה הגרסה הראשונית של הפיילוט. כלל זה יחול גם בחנויות עצמן, עם הגבלה של 10 לקוחות בו זמנית

זמן צפייה: 00:29

קבינט הקורונה אישר הערב (שני) לתקן את פיילוט הקניונים ולרווח מעט את המרחק המותר בין הלקוחות, זאת בניסיון למנוע את העומסים שנראו בימים האחרונים במרכזי הקניות השונים. בתוך 24 שעות, התפוסה המרבית שתותר בשטח הקניון תשתנה מיחס של אדם ל-7 מ"ר ליחס של אדם ל-15 מ"ר.

בחנויות שגודלן הינו יותר מ-150 מ"ר, תתווסף ההגבלה הקובעת כי התפוסה המרבית היא אדם אחד לכל 15 מ"ר, זאת בנוסף לכלל האוסר שהייה של יותר מ-10 לקוחות בחנות בו זמנית. השינוי במתווה הוא יוזמה של משרד הבריאות, אשר פורסם אתמול לראשונה בחדשות 13.

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

פרקליט המדינה הבא: עו״ד עמית אייסמן, פרקליט מחוז חיפה

מקורבי גנץ בשיחה עם מקורבי נתניהו: "נצביע בעד פיזור הכנסת"

בכירים בקופה"ח זועמים: לא מסבירים לנו איך לקלוט את החיסונים

כזכור, פיילוט הקניונים יצא לדרך ביום שישי האחרון, במסגרתו נפתחו לקהל הרחב 15 מרכזי קניות ברחבי הארץ, וזאת לאחר כשלושה חודשים שבהם היו סגורים בשל הגבלות הקורונה. באופן צפוי ולאור הפתיחה, רבים הגיעו לחנויות - מה שיצר עומסים כבדים. בכירים ברשתות האופנה יצאו נגד הפיילוט עליו החליט קבינט הקורונה, וזעמו: "פתחו מעט מדי קניונים - העניין נועד מראש לכישלון".

יו"ר התאגדות רשתות המסחר, האופנה וההסעדה שחר תורג'מן, תקף גם כן את רעיון הפיילוט, ואמר: "למרות התראותינו החוזרות והנשנות, שהפיילוט שהגה ויזם שר הבריאות הוא הרה אסון, בכל זאת הוא יצא לדרך וכל מה שהזהרנו מפניו אכן קורה - תורי ענק, התקהלות מסוכנת והתעללות של ממש באזרחי ישראל".