בכירים בקופה"ח זועמים: לא מסבירים לנו איך לקלוט את החיסונים

ברקע ההכנות לקבלת החיסונים, שיגיעו לארץ ככל הנראה כבר בינואר הקרוב, הבכירים השמיעו ביקורת חריפה נגד משרד הבריאות, וטענו: "לא נשארו שם קודקודים לדבר איתם"; במשרד הכחישו את הטענות

זמן צפייה: 02:45

בעוד שהחיסונים לקורונה עדיין כלל לא הגיעו לארץ, בכירים בקופות החולים יצאו בביקורת חריפה נגד משרד הבריאות וטענו כי למרות שייתכן שהחיסונים יסופקו בישראל כבר בינואר - אף אחד מהמשרד עדיין לא עדכן אותם באשר לדרך שבה עליהם להיערך לקליטת החיסונים.

"במשרד הבריאות לא נשארו קודקודים לדבר איתם", אמר בכיר בקופות החולים, "לא נותנים לנו תשובות כיצד להתכונן לקבלת החיסונים. חבל שמחכים לרגע האחרון". לטענת הבכירים, עדיין לא התקיים פורום משותף של מנכ"לי הקופות ושל משרד הבריאות, אלא התקיימה ישיבה בנוכחות דרגים מעט יותר נמוכים.

מטעם משרד הבריאות נמסר בתגובה: "הטענות המועלות אינן נכונות. היו מספר ישיבות עם קופות החולים - כולל עם הרופאים הראשיים, וקבועות ישיבות נוספות לימים הקרובים עם צוותי הקופות וכן קבועה ישיבה של המנכ"ל וצוות המשרד עם מנכ"לי הקופות בנושא".

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>"

747 נשאי קורונה חדשים התגלו היום; הסגר על נצרת הוארך

משלחת רופאים ישראלים תצא לאיטליה לסייע לטיפול בחולי קורונה

מקורבי גנץ בשיחה עם מקורבי נתניהו: "נצביע בעד פיזור הכנסת"

חיסוני קורונה
חיסוני קורונה | צילום: צילום מסך

זו אינה הפעם הראשונה שבה נשמעת ביקורת נגד משרד הבריאות מצד בכירים במערכת. לפני כשבועיים היו אלה מנהלי בתי החולים, שסיפרו כי המשרד לא מסייע להם להיערך לחורף הקרב ובא, שצפוי להיות מורכב יותר משנים קודמות בשל ההתמודדות המקבילה עם התפשטות מגפת הקורונה והאיומים על התפרצות של גל שלישי.

עד כה, היה נוהג שבו מנהלי בתי החולים התכנסו יחד עם מנכ"ל משרד הבריאות הפרופסור חזי לוי, אז היו יכולים המנהלים להציף את בעיות הניהול השוטפות עימן הם נאלצים להתמודד, וכן להביע את דעותיהם באשר לניהול משבר הקורונה. עם זאת, המנהלים טענו אז כי פורום זה לא התכנס כבר יותר מחודש שלם.