משלחת רופאים ישראלים תצא לאיטליה לסייע לטיפול בחולי קורונה

משלחת חירום של משרד הבריאות תצא מחר למחוז פיימונטה, שם מתמודדים עם התפרצות גבוהה של המגפה. את המשלחת, אותה יזם שגריר ישראל ברומא, ירכיבו 20 רופאים ואחיות מביה"ח שיבא • פרסום ראשון

זמן צפייה: 01:00

פרסום ראשון: משלחת חירום של משרד הבריאות תצא מחר (שלישי) למחוז פיימונטה שבצפון איטליה, זאת על מנת לסייע לתושבי האזור שמתמודדים עם התפרצות נרחבת של נגיף הקורונה. מאז פרוץ המגפה, התגלו בפיימונטה כ-166 אלף חולי קורונה. כ-27 אלף החלימו, אולם יותר מ-4,100 תושבים איבדו את חייהם.

המשלחת, שתורכב מ-20 רופאים ואחיות ממחלקת הטיפול הנמרץ בבית החולים שיבא שבתל השומר, גובשה בעקבות יוזמה של בית החולים יחד עם שגריר ישראל ברומא, דרור אידר.

בחודש נובמבר נאלצה איטליה כולה להתמודד עם התפשטות הגל השני, כאשר השיא נרשם באמצע החודש - אז הגיע מניין המאומתים החדשים היומי ל-40 אלף. מאז, הצליחו לצמצם מעט את המספרים, כאשר ביממה האחרונה התגלו במדינה כ-16 אלף נשאים חדשים.

כתבות נוספות בחדשות 13 >>

רה"מ: נצביע נגד בחירות; כחול לבן: הציבור סיים לקנות את שקריו

רוקדים בצפיפות, בלי מסכות: תיעוד ממסיבת תיכוניסטים בחולון

שרים בכחול לבן נגד ינקלביץ': "אנחנו לא מפלגה של מועצת יש"ע"

במקביל, דובר צה"ל ומשרד החוץ הודיעו כי הלילה תמריא משלחת מומחים של צה"ל לאזור בו הכו סופות ההוריקן "Eta" ו-"Iota" בהונדורס. בראש המשלחת, שתמנה כ-15 קציני מילואים מפיקוד העורף, יעמוד מפקד יחידת החילוץ וההצלה הארצית, אלוף-משנה (מיל') גולן ואך.

המשלחת תפעל בערים בצפון מערב המדינה בהן נגרם נזק רב, ותעסוק בהערכת הנזקים וסקירת תשתיות התחבורה, מגורים ומים שנפגעו מהסופות. כמו כן, המשלחת תסייע למדינה בבניית תוכנית למניעת אסונות דומים בעתיד.