מקורבי גנץ בשיחה עם מקורבי נתניהו: "נצביע בעד פיזור הכנסת"

ראש המטה של שר הביטחון פנה לראש הסגל של רה"מ, והודיע לו כי בשל המחלוקות על התקציב - בכוונת כחול לבן ללכת לבחירות. עם זאת, לצדדים עדיין יהיה זמן להגיע להסכמות • פרסום ראשון

זמן צפייה: 01:07

יומיים לפני שתיערך ההצבעה על פיזור הכנסת, נראה כי יו"ר כחול לבן בני גנץ כבר החליט: ישראל הולכת לבחירות. לחדשות 13 נודע הערב (שני) כי בשיחת טלפון שהתקיימה אתמול בין ראש המטה של גנץ מעיין ישראלי, לבין ראש הסגל של נתניהו אשר אוחיון, הודיע ישראלי לאוחיון כי כחול לבן "תצביע בעד פיזור הכנסת ביום רביעי".

עם זאת, וגם אם כחול לבן אכן יחליטו ביום רביעי לפזר את הכנסת, מדובר רק בקריאה טרומית - כך שלהם ולליכוד עדיין יהיה מספיק זמן על מנת למצוא פשרה. בשלב זה, השאלה היא מי ייכנע ראשון - גנץ או נתניהו. כעת, ההחלטה כאמור היא בידי כחול לבן.

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

747 נשאי קורונה חדשים התגלו היום; הסגר על נצרת הוארך

משלחת רופאים ישראלים תצא לאיטליה לסייע לטיפול בחולי קורונה

שרים בכחול לבן נגד ינקלביץ': "אנחנו לא מפלגה של מועצת יש"ע"

בנימין נתניהו ובני גנץ
בנימין נתניהו ובני גנץ | צילום: רויטרס

מוקדם יותר היום התקיימה ישיבת סיעה של מפלגת הליכוד, שם התייחס ראש הממשלה לאפשרות של פיזור הכנסת, והצהיר: "הליכוד תצביע ביום רביעי נגד הליכה לבחירות - ובעד אחדות". נתניהו יצא נגד ההצעה לקיום בחירות שתעלה לדיון בעוד יומיים, והאשים את האופוזיציה כי היא גוררת את ישראל ל"בחירות מיותרות".

במפלגת כחול לבן יצאו נגד דבריו של נתניהו, ותקפו: "הציבור סיים לקנות את השקרים שלו. אם לא היה משפט - היה תקציב". מנגד, בש"ס דווקא גיבו את ראש הממשלה, ומסרו: "גנץ וכחול לבן החליטו לפרק את הממשלה וללכת לבחירות. הניסיון לקדם הצעות חוק שנועדו להגביר מחלוקות ולעורר פילוג, במקביל לפיזור הכנסת, נועדו אך ורק לקושש קולות ומשדרים מצוקה פוליטית קשה".