מנהלי בתיה"ח נגד משרד הבריאות: לא מסייע לנו בהיערכות לחורף

המנהלים סיפרו כי מזה חודש שלא נפגשו עם השר אדלשטיין או עם פרופ' לוי, זאת למרות החשש מפני החורף המתקרב והצפי לעלייה בתחלואה. על שרשרת הפרישות במשרד: "בלאגן ניהולי" • פרסום ראשון

זמן צפייה: 01:18

פרסום ראשון: מנהלי בתי חולים העלו היום (חמישי) טענות קשות נגד משרד הבריאות, וסיפרו כי המשרד לא מסייע להם להיערך לחורף הקרב ובא, שצפוי להיות מורכב יותר משנים קודמות בשל ההתמודדות המקבילה עם התפשטות מגפת הקורונה והאיומים על התפרצות של גל שלישי.

עד כה, היה נוהג שבו מנהלי בתי החולים התכנסו יחד עם מנכ"ל משרד הבריאות הפרופסור חזי לוי, אז היו יכולים המנהלים להציף את בעיות הניהול השוטפות עימן הם נאלצים להתמודד, וכן להביע את דעותיהם באשר לניהול משבר הקורונה. עם זאת, מסתבר כי פורום זה לא התכנס כבר יותר מחודש שלם.

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

מנכ"ל משרד הבריאות: לא מעודדים פתיחת קניונים – עדיין לא הזמן

ועדת השרים להפרטה אישרה: התעשייה האווירית תצא להנפקה

בדאע"ש טוענים: פוצצנו צינור גז בין ישראל למצרים

מנכ''ל משרד הבריאות חזי לוי
מנכ''ל משרד הבריאות חזי לוי | צילום: חדשות 13

מנהלי בתי חולים ששוחחו עם חדשות 13, טענו כי "דווקא כשאנחנו נמצאים בתחילת החורף ובכוננות להגעת השפעת ועלייה בתחלואה בקורונה - אין עם מי לדבר במשרד הבריאות". חלקם התייחסו לשרשרת הפרישות של צמרת המשרד, ואמרו כי מדובר ב"בלאגן ניהולי".

מטעמו של הפרופסור חזי לוי נמסר בתגובה: "מנכ"ל משרד הבריאות ושר הבריאות נפגשים תדירות עם מנהלי בתי החולים. שר הבריאות מקיים שיח עם חלק ממנהלי בתי החולים באופן עיתי לרבות בשבוע החולף. לצערי נדחה 3 פעמים פורום מנהלי בתי חולים בשל דיוני קבינט וועדות שרים והוא נקבע לשבוע הבא. אין כאן שום בלאגן ואינני סבור שזה נאמר. העבודה עם מנהלי בתי החולים, הרשות העליונה לאשפוז ומנהלי קופות החולים הינה המנוע שמניע את החלטות והעבודה. ראוי לציין כי בשבוע שעבר נערך דיון זום עם  המנהלים הרפואיים של קופות החולים בנושא היערכות ומוכנות לחורף ודיון דומה יתקיים עם מנהלי בתי החולים".

מחלקת קורונה
מחלקת קורונה | צילום: חדשות 13

בתוך כך, משרד הבריאות עדכן הערב כי 784 נשאי קורונה התגלו אתמול בישראל, ובכך, מניין הנדבקים בנגיף עלה ל-327,049 בני אדם. כעת בארץ, 8,377 מאומתים פעילים, בהם 315 במצב קשה, מתוכם 127 שמחוברים למכונת הנשמה. מניין המתים עלה ל-2,742.

עוד עדכנו במשרד כי אתמול בוצעו 46,654 בדיקות - 1.7% מהן יצאו חיוביות. כמו כן, מצבם של 81 מהחולים מוגדר בינוני, 541 מהנדבקים מאושפזים בבתי החולים השונים, ובסך הכול - 609 רופאים ואנשי צוות נמצאים בבידוד, מתוכם 161 אחיות ו-121 רופאים.