למרות העומס: מספר הקניונים הפתוחים לא יגדל עד לסוף הפיילוט

משרד הבריאות החליט, בניגוד לדרישת הקניונים, כי הרשימה לא תגדל עד לתום תקופת הניסיון ב-6 בדצמבר • משרד הבריאות ממליץ: לשנות את הפיילוט כך ללקוח אחד ל-15 מ"ר, במקום 7 מ"ר

זמן צפייה: 04:59

פרסום ראשון: משרד הבריאות המליץ היום (ראשון) לשנות את פיילוט הקניונים, לפיו יהיה מותר רק ללקוח אחד לשהות ב-15 מ"ר, במקום ל-7. הכלל יחול גם על חנויות, על מנת למנוע תורי ענק לרשתות גדולות. זאת ועוד, בניגוד לדרישת הקניונים ולמרות העומס, משרד הבריאות החליט שמספר הקניונים לא יגדל עד לסוף תקופת הפיילוט שיסתיים ב-6 בדצמבר.

כזכור, פיילוט הקניונים יצא לדרך ביום שישי האחרון, במסגרתו נפתחו לקהל הרחב 15 מרכזי קניות ברחבי הארץ, וזאת לאחר כשלושה חודשים שבהם היו סגורים בשל הגבלות הקורונה. הקניונים שניפתחו הם: קניון איילון, ביג פאשן בית שמש, סנטר 1 ירושלים, מלחה ירושלים, קניון ערד, קניון אם הדרך, שבעת הכוכבים, שרונים הוד השרון, לב המפרץ חיפה, ארנה נהריה, מבנה נוף הגליל, הגראנד קניון בבאר שבע, הקניון הגדל בפתח תקווה, הקריון ועזריאלי חיפה.

כתבות נוספות בחדשות 13 >>

היועמ"ש לגנץ: אבקש שוועדת הצוללות לא תפעל עד לסיום בדיקתי

פרקליטי נתניהו: "יש לבטל את כתב האישום נגדו – המציאו עבירה"

תיעוד מאשדוד: כוח ימ"מ פשט על אתר בניה ועצר פלסטיני חשוד

קניון איילון
קניון איילון עמוס לאחר פתיחתו במסגרת פיילוט הקניונים | צילום: תמיר ברלקו

באופן צפוי ולאור הפתיחה, רבים הגיעו לחנויות - מה שיצר עומסים כבדים. בכירים ברשתות האופנה יצאו נגד הפיילוט עליו החליט קבינט הקורונה, וזעמו: "פתחו מעט מדי קניונים - העניין נועד מראש לכישלון".

יו"ר התאגדות רשתות המסחר, האופנה וההסעדה שחר תורג'מן, תקף גם כן את רעיון הפיילוט, ואמר: "למרות התראותינו החוזרות והנשנות, שהפיילוט שהגה ויזם שר הבריאות הוא הרה אסון, בכל זאת הוא יצא לדרך וכל מה שהזהרנו מפניו אכן קורה - תורי ענק, התקהלות מסוכנת והתעללות של ממש באזרחי ישראל".

בנוסף, תורג'מן קרא לפתוח את כל המסחר בהתאם לכללי התו הסגור, והפנה אצבע מאשימה כלפי הממשלה: "עד מתי יפגינו ממשלת ישראל, משרד הבריאות ושר הבריאות אטימות ויהירות? מה צריך עוד לקרות כדי שהיא תפסיק לקבל החלטות הרות אסון? מדובר במצעד איוולת שלא היה כמותו בישראל, על המצעד הזה עוד ילמדו בבתי הספר ודורות העתיד שלנו ילמד על ממשלת החלם שאותה מדרדר צאר הבריאות".