פרקליט המדינה הבא: עו״ד עמית אייסמן, פרקליט מחוז חיפה

ועדת האיתור המליצה פה אחד כי אייסמן יכהן כפרקליט המדינה, לאחר תקופה שבה היועמ"ש כיהן בתפקיד כממלא מקום. בפרקליטות הופתעו מכך שמומי למברגר, המשנה לפרקליט, לא מונה • פרסום ראשון

זמן צפייה: 03:15

פרסום ראשון: ועדת האיתור למשרת פרקליט המדינה ה-12 הודיעה הערב (שני) כי החליטה פה אחד להמליץ על מינויו של פרקליט מחוז חיפה, עורך הדין עמית אייסמן. בפרקליטות הופתעו מכך שמומי למברגר, שהיה המשנה לפרקליט המדינה, לא היה זה שנבחר לתפקיד.

אייסמן היה בצוות "תיקי האלפים", שבנה את כתבי האישום נגד ראש הממשלה בנימין נתניהו, וצפוי ללכת בדרכו של היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט. לאייסמן התבטאויות עבר בעיתיות, שבגינן קיבל התראה והתנצל. ועדת האיתור מצאה שלמרות זאת, הוא המועמד המתאים ביותר לתפקיד.

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

747 נשאי קורונה חדשים התגלו היום; הסגר על נצרת הוארך

משלחת רופאים ישראלים תצא לאיטליה לסייע לטיפול בחולי קורונה

מקורבי גנץ בשיחה עם מקורבי נתניהו: "נצביע בעד פיזור הכנסת"

עו''ד עמית אייסמן | צילום: חדשות 13

וכך נכתב בהחלטת הוועדה: "עו"ד אייסמן הוא בעל ניסיון רב שנים בפרקליטות המדינה, ובשנים האחרונות מילא תפקידים בכירים ביותר בארגון. הוא זכה להמלצות מצוינות מצד בכירי מערכת המשפט. כולם עמדו על מעלותיו המקצועיות והאישיות, והדגישו כי מדובר לשיטתם במועמד ראוי ביותר לתפקיד פרקליט המדינה".

"בהופעתו המרשימה בפני הוועדה, ניכרה היכרותו המעמיקה של אייסמן עם מערכת אכיפת החוק ועם המערכת הממשלתית בכללותה", הוסיפה הוועדה. "הוא הציג משנה סדורה ומפורטת להתמודדות עם האתגרים הניצבים היום בפני מערכת אכיפת החוק, וכן הציג חזון של שקיפות ציבורית ופתיחות לביקורת".

באשר להתבטאויותיו הבעיתיות, בהחלטת הוועדה נכתב כי הצוות "בחן בכובד ראש את ההליך המנהלי שהתנהל בעניינו ושמעה את התייחסותו לדברים. הוועדה השתכנעה כי אמירות אלו, אשר נאמרו לפני שנים רבות, אינן מאפיינות את עבודתו ואת התנהלותו. אייסמן הביע צער עמוק על הדברים ולקח אחריות על מעשיו".

אביחי מנדלבליט
אביחי מנדלבליט | צילום: רויטרס

שעות לאחר המינוי, היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט הוציא הודעה לעובדי הפרקליטות, שבה בירך על בחירתו של אייסמן, וכתב: "בשנות כהונתי כיועץ המשפטי לממשלה, עבדתי באופן צמוד עם עמית במגוון רחב של נושאים, לרבות בתיקי החקירה הרגישים ביותר".

"אני משוכנע כי אייסמן ימלא את התפקיד באופן מעולה", הוסיף מנדלבליט, "ויוביל את פרקליטות המדינה להישגים רבים ולהצלחות אל מול האתגרים המשמעותיים הניצבים לפתחה. ביחד נפעל לקידום שלטון החוק והאינטרס הציבורי ולהגברת אמון הציבור במערכת אכיפת החוק".

גם שר המשפטים אבי ניסנקורן בירך על המינוי, וכתב בחשבון הטוויטר שלו כי "‏עו"ד עמית אייסמן יהיה פרקליט מדינה מצויין. מכל עבר מעידים על אייסמן שהוא משפטן מבריק, מקצועי וישר דרך. לא בכדי הוא נבחר פה אחד על ידי ועדת האיתור, למרות שהתמודד מול מועמדים מעולים. אני מברך על בחירתו ובטוח שיפעל בעצמאות וללא משוא פנים לחיזוק שלטון החוק".