בעקבות סעידיאן: זיו שילון מונה להוביל רפורמה באגף השיקום

שר הביטחון גנץ מינה את שילון לעמוד בראש הוועדה הציבורית שתקדם את הרפורמה: "האדם המתאים ביותר למשימה". בארגון נכי צה"ל ביקרו את ההחלטה: "לא צריך עוד ועדה - צריך צדק ומעשים מיידים"

זמן צפייה: 00:58

שר הביטחון בני גנץ הודיע הערב (חמישי) כי הוא ממנה את נכה צה"ל סרן (במיל') זיו שילון לעמוד בראש ועדה ציבורית מיוחדת שתעשה רפורמה באגף השיקום של משרד הביטחון. ההודעה מגיעה שלושה ימים לאחר שאיציק סעידיאן הצית את עצמו במחאה על היחס שקיבל מצד אנשי האגף.

גנץ אמר כי "זיו שילון הוא האדם הנכון והמתאים ביותר להוביל את הרפורמה באגף השיקום.ה לא מדובר רק בתוספת תקציב אלא בשינוי מהותי ביחסי לפצועי צה"ל, נכי צה"ל ולמי שחוו פוסט טראומה". שילון הודה לגנץ: "אני נוטל עליי את המשימה בחרדת קודש ומתייחס אליה כשליחות אמיתית למען אלפים שנלחמו למען המדינה וכעת המדינה צריך להילחם בשבילם בחזרה".

כתבות נוספות בחדשות 13 >>

למען איציק סעידיאן: עשרות עמדו בצפירה מחוץ לאגף השיקום בפ"ת

כוכבי פגש את משפחת נכה צה"ל שהצית עצמו: "נתמוך בכל מה שאפשר"

משרד הביטחון על סעידיאן: "נהפוך כל אבן כדי ללמוד ולתקן"

נכי צה''ל זיו שילון ואיציק סעידיאן,
נכי צה''ל זיו שילון ואיציק סעידיאן, | צילום: עידו איז'ק

בארגון נכי צה"ל ביקרו את ההחלטה של גנץ להקים ועדה חדשה: "ארגון נכי צה''ל מעריך ומוקיר את זיו שילון. זיו הינו לוחם, בעל עשייה ציבורית מוערכת ואחד מבניו האהובים של ארגון נכי צה''ל, אך כפי שכבר ברור לכולם - לא צריך עוד ועדה, צריך צדק ומעשים מיידים".

לדבריהם, "כבר למעלה משנה, האלוף במיל' אייל בן ראובן, אשר מונה ע"י מנכ"ל משרד הביטחון, עמד בראשות ועדה שהורכבה מצוותים מקצועיים של משרד הביטחון וארגון נכי צה"ל - והוציא דוח מקיף על הכשלים והפתרונות הנחוצים לפתור את מצוקת נכי צה"ל, וגם שר הביטחון בני גנץ מכיר את הועדה ומסקנותיה".

"אנו דורשים מהשר גנץ וממשרד הביטחון להפסיק לבזבז זמן יקר וליישם באופן מיידי את מסקנות דוח בן ראובן במלואן לפני שעוד אסונות יקרו. הדם הבא שיישפך עקב מריחת הזמן יהיה על ידיהם של גנץ ומנכ"ל משרדו אמיר אשל. צר לנו שמשרד הביטחון והעומד בראשו בוחרים שוב לעסוק ביחסי ציבור ולא בשיקום נכי צה"ל".

כזכור, ביום שני בערב סעידיאן, לוחם בגדוד 13 של גולני לשעבר, שסובל מפוסט טראומה ממבצע צוק איתן, אז השתתף בקרב בשג'אעיה‎, הצית את עצמו בפתח משרדי אגף השיקום של משרד הביטחון בפתח תקווה. מאז שהשתחרר מצה"ל הוא קיים מאבקים נגד משרד הביטחון בנוגע לגובה אחוזי הנכות שקיבל. לטענתו, המשרד סבור שבגלל מקרים מעברו, הוא לא זכאי להכרה כנכה בעל אחוזים גבוהים.